Ik vind het wel een leuke pup om te zien, geen showlijn toch of wel?
Ach de titel wolfsgrauw is ook meer omdat bij dit type de kleur vacht ook continue blijft veranderen. Je kunt ze niet bruin/geel of zwart/geel in het nest noemen omdat de ene wel zilvergrijs op kan gaan drogen (mijn Bluf destijds) en een ander zoals Aki wordt weer donkerder afhankelijk van seizoen, en Finn droogde wel bijna zwart geel op. In het nest zien deze er vaak uit als kleine mechelaartjes
Nou. Ze heeft best een lieve baas hoor maar het mensje is al in de zeventig. Ze heeft onlangs haar stokoude brave herderkruising in laten slapen en neemt nu unverfroren weer een energieke pup.
De prikketting hangt er al aan…
Ik vind het ook een leuk hondje. Wel jammer dat er al een prikketting om hangt. Daar worden ze agressief van. Pijnprikkels bij naar voren onderzoeken maakt ze vaak snel agressief. Dat is tenminste mijn idee erover.
Nanna schreef: 27 feb 2024, 18:59
Nou. Ze heeft best een lieve baas hoor maar het mensje is al in de zeventig. Ze heeft onlangs haar stokoude brave herderkruising in laten slapen en neemt nu unverfroren weer een energieke pup.
De prikketting hangt er al aan…
Zou er ook niet gek van opkijken als er een tervuren inzit of zo. Maar goed, die prikband zeker voor zo'n jonge hond is toch niet nodig. Als je haar nog eens treft @Nanna stel dan gewone band voor of een halfcheck.
Misschien liep die ander ook wel aan een pennenband en is het een gewoonte geworden, hier hadden mijn eerste honden de slip om, en niet eens met de intentie of wetenschap wat het kon doen.
En nu hier idem, ze hebben een halfcheck voor het gemak, maar als ik naar strand ga of vriend naar training dan hebben ze gewone band om, om het even hier.
Die vrouw is in de zeventig en kan die hond niet houden. Het is een aardig mens hoor, wil er niks aan afdoen. Maar met een leuke Poedel was ze veel beter af geweest. Maar ja. “Ik heb altijd herders gehad”.
malinois schreef: 28 feb 2024, 21:21
T is niet alleen de kleur maar ook t koptype. Ik ken er zelf diverse uit een dergelijke mix en daar zie ik hetzelfde wel een beetje.
Ik snap wat je bedoelt. De kop van Heavy was als pup breder,oogjes verder uit elkaar en stompere snuit
malinois schreef: 28 feb 2024, 21:21
T is niet alleen de kleur maar ook t koptype. Ik ken er zelf diverse uit een dergelijke mix en daar zie ik hetzelfde wel een beetje.
Ik snap wat je bedoelt. De kop van Heavy was als pup breder,oogjes verder uit elkaar en stompere snuit