Bijtende honden bij pakket bezorgen

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Crutz
Posts in topic: 2

Re: Bijtende honden bij pakket bezorgen

Bericht door Crutz »

De pakketbezorger hier stapt zelfs als de honden los lopen over het hek als hij met een pakketje komt. Erg veel vertrouwen blijkbaar bij onze PostNL bezorger (andere leggen het bij de deur)
Nanna
Posts in topic: 1

Bericht door Nanna »

Als ik een bijter zou hebben zou ie niet eens de kans krijgen. Wat is dat voor idiotie? Hou je kutbeest vast.
Afbeelding
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik laat zoveel mogelijk bij de ophaalpunten bezorgen, hoef ik ook niet de hele dag te wachten om met een beetje pech de melding te krijgen 'we hebben het niet gehaald, hou de app in de gaten voor de volgende bezorgpoging' ofzo.
En ik heb een hekje in de gang geplaatst omdat Mahdutje er nog weleens tussenuit naait en de weg op rent.
Maar hij is ook heel fijn voor de bezorgers wanneer die een pakket mijn gang in schuiven of wanneer de voordeur open staat om de boel door te luchten. :E:

Overigens heb ik geen bijters, wel over enthousiaste tetterbekken.
Wordt ook niet altijd gewaardeerd door bezorgers en die geven vaak aan erg blij te zijn dat ik het hekje heb.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

De labradoodle van de buren is best waaks. Laatst klom de postbezorger bijna op onze auto. Zo bang. Hond doet niks maar snapte het wel.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Mijn broer is postbode & die loopt standaard met een hoop hondenkoeken rond. Beter te vriend maken dan een vijand creëren, er zijn inderdaad een hoop rothonden die niet onder controle staan en te pas & te onpas hem zelfs al achterna gezeten hebben. Tot zelfs plaatsen waar hij niet uit de auto kan omdat er een joekel aan de deur staat :19:

Uiteraard vinden dergelijke eigenaren dat hilarisch & grappig. Hij is dan nog niet bang voor honden, kan me voorstellen dat als je dat wel bent, je daar niet mee kan lachen.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Bezoekers worden hier luidruchtig maar blij onthaald. Pakketten kan ik aannemen zonder last te hebben van de honden. Er zit namelijk een deur tussen. Ik snap die bezorgers ook niet zo goed. Als er een kafferende hond loopt, dan breng je het toch gewoon naar een afleverpunt?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Crutz

Bericht door Crutz »

Susam schreef: 23 jul 2025, 14:12
Crutz schreef: 23 jul 2025, 14:06 De pakketbezorger hier stapt zelfs als de honden los lopen over het hek als hij met een pakketje komt. Erg veel vertrouwen blijkbaar bij onze PostNL bezorger (andere leggen het bij de deur)
het is een bekende bezorger neem ik dan aan?
Ik krijg bijvoorbeeld zorg personeel hier thuis, de meesten zijn verzot op Sam en knuffelen ermee en spelen ermee enz, ik heb er ook die bang zijn voor honden of t gewoon niet tof vinden. Een iemand zei ik weet niet hoe ik me moet gedragen tegenover honden, ik heb liever katten (vond ik heel eerlijk) en dan is Sam net zo enthousiast.
Zou hij bijten, bij waken in de tuin of wanneer dan ook, dan zou ik andere maatregelen moeten treffen.
Bij pakketbezorgers schrik ik ervan hoe vaak het voorkomt!
Als je weet dat je een pakket krijgt en je hond waakt of bijt dan kijk je toch even mee of houd dat in de gaten?
Sinds we hier wonen dezelfde ja. Maar hij doet het vanaf het begin
Sterre

Bericht door Sterre »

Nanna schreef: 23 jul 2025, 14:12 Als ik een bijter zou hebben zou ie niet eens de kans krijgen. Wat is dat voor idiotie? Hou je kutbeest vast.
Ja dat vind ik ook. Ligt toch niet aan de hond. Wat is het nou voor moeite om het te voorkomen. Belachelijk.
Alex
Welke: Mechelse herder русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Kells schreef: 23 jul 2025, 14:49 Bezoekers worden hier luidruchtig maar blij onthaald. Pakketten kan ik aannemen zonder last te hebben van de honden. Er zit namelijk een deur tussen. Ik snap die bezorgers ook niet zo goed. Als er een kafferende hond loopt, dan breng je het toch gewoon naar een afleverpunt?
Ik snap ze wel, krijgen ze gezeik mee namelijk als ze dat doen, bovendien krijgen ze meer betaald als ze aan de persoon afleveren ipv afleverpunt. Ik las wel dat PostNL nu post standaard naar een afleverpunt laat brengen als iemand een bijter heeft zitten, das een goede ontwikkeling :ok:

Hier gaat de deur ook gewoon dicht, geen bijters maar dat weet die postbezorger niet en bovendien hebben ze niks te zoeken aan de voordeur als ik een pakje krijg :19:
Saba 💜 23-05-24
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Ik doe altijd de tussendeur dicht als er een pakje boven bezorgd wordt, tegenwoordig doet alleen DHL dat. De bezorger van Budbee brengt het soms ook boven en Amazon ook. Maar de post niet. DPD ook niet.
Afbeelding

Tanja en Anne
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Alex schreef: 23 jul 2025, 15:09
Kells schreef: 23 jul 2025, 14:49 Bezoekers worden hier luidruchtig maar blij onthaald. Pakketten kan ik aannemen zonder last te hebben van de honden. Er zit namelijk een deur tussen. Ik snap die bezorgers ook niet zo goed. Als er een kafferende hond loopt, dan breng je het toch gewoon naar een afleverpunt?
Ik snap ze wel, krijgen ze gezeik mee namelijk als ze dat doen, bovendien krijgen ze meer betaald als ze aan de persoon afleveren ipv afleverpunt. Ik las wel dat PostNL nu post standaard naar een afleverpunt laat brengen als iemand een bijter heeft zitten, das een goede ontwikkeling :ok:

Hier gaat de deur ook gewoon dicht, geen bijters maar dat weet die postbezorger niet en bovendien hebben ze niks te zoeken aan de voordeur als ik een pakje krijg :19:
Dat wist ik niet. Wat je zegt, dat is een goede ontwikkeling.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Cooper
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Hier gelukkig ook een tussendeur. Geen fratsen bij de voordeur.
blondie

Bericht door blondie »

Tenzij ik zelf in de voortuin zit en er wat afgeleverd wordt (dan is de voordeur open en zijn honden ook buiten of vrije toegang tot buiten) laat ik tussendeur van woonkamer dicht als ik pakket aan moet nemen.
De meeste vaste bezorgers weten dat inmiddels wel, dus ook al hebben ze angst voor honden wachten ze tot ik open doe en dan krijg ik het pakket gewoon netjes, de zware zetten ze zelfs voor me in de gang (een enkeling doet dat).

Vind het niet meer dan normaal bij bepaalde honden.. die van mij zijn druk en springen op en neiging tot blaffen, en het zijn er drie. Dus onnodig dat ik iemand een hartverzakking bezorg.
Heel soms willen ze ze zien omdat ze niet bang zijn, en dat vind ik dan ook prima en haal ik ze er eventjes bij.

Maar ik vind het juist wel irritant als men een pakket neergooit zonder even te wachten of ik open doe, of bij het horen van honden pakket niet wil afleveren :19:

Maar goed, dat komt omdat ik ook echt de honden niet meeneem als ik een pakket aanneem..
Maar dat weten de bezorgers dan weer niet.

Spreek ook wel met ze en als ik dan de verhalen wel eens hoor.. dan denk ik pffff.... snap het dan wel dat je sprintje over hekje neemt als ik snel open doe..
ranetje

Bericht door ranetje »

Claire knuffelt iedereen dood.
Toch doe ik alleen de bovendeur open om een pakket aan te pakken, want ook dat opgewonden blije gedrag kan (post)bezorgers laten schrikken.
Moet je natuurlijk wel een boerendeur hebben :P
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik neem aan dat een deel van de bijtincidenten ook plaatsvindt als de baasjes niet aanwezig zijn. Het lijkt me wel handig als daar een duidelijke richlijn voor bestaat.
Als de pakketbezorgers de deur niet kunnen bereiken en er hangt een bord met 'pas op voor de hond', dat ze er beter aan doen dat terrein niet te betreden en de pakketjes dus naar een ophaalpunt gaan. Jammer dan voor de hondenbezitters, maar ik vind de veiligheid van de postmedewerkers dan wel wat belangrijker.

En als een hond bijt. Hup, meteen standaard via het postbedrijf een melding bij de politie. Misschien nemen de baasjes dan wel eindelijk hun verantwoordelijkheid.
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Ik heb gehad dat een vrouwelijke dhl bezorgster tekeer ging omdat Peertje mee de gang gepiept was. :oeps:
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Haha, zie ik net dit artikel op hln

https://www.hln.be/binnenland/jaarlijks ... ~a0116b42/
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik heb geen bijters, maar al had ik die wel, er zit nog een deur tussen de bezorger en de honden als ik de voordeur open ga doen. Die hele honden hebben helemaal niks te zoeken bij de postbezorger, er hoeft helemaal niemand begroet te worden. Vinden ze soms wel jammer hoor. De honden dan, de postbezorgers vinden het geloof ik wel fijn, want herrie maken de honden wel. :engel:
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 23 jul 2025, 14:12 Als ik een bijter zou hebben zou ie niet eens de kans krijgen. Wat is dat voor idiotie? Hou je kutbeest vast.
Echo en Mira kijken nog niet naar de bezorger maar vandaag liepen we wel mee en de bezorger keer heel even van "oh honden" maar zag toen dat ze echt totaal geen interesse hadden. (Ze liepen de andere kant op)
Dat vind ik eigenlijk al een beetje lullig. Die mensen zijn gewoon hun werk aan het doen dus die kun je niet zomaar met allerlei risico's opzadelen.

Je weet dat je een bijterige hond hebt. Je bestelt. Je weet dat er iemand komt bezorgen. Onacceptabel.
Tineke

Bericht door Tineke »

EchoMira schreef: 23 jul 2025, 19:04
Je weet dat je een bijterige hond hebt. Je bestelt. Je weet dat er iemand komt bezorgen. Onacceptabel.
Inderdaad, gewoon op een lijst dat er niet meer bezorgd gaat worden. Ga maar naar het afhaalpunt om je zooi op te pikken.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Border Collie

Bericht door Border Collie »

EchoMira schreef: 23 jul 2025, 19:04
Echo en Mira kijken nog niet naar de bezorger maar vandaag liepen we wel mee en de bezorger keer heel even van "oh honden" maar zag toen dat ze echt totaal geen interesse hadden. (Ze liepen de andere kant op)
Dat vind ik eigenlijk al een beetje lullig. Die mensen zijn gewoon hun werk aan het doen dus die kun je niet zomaar met allerlei risico's opzadelen.

Hier hetzelfde. Perry wil mee lopen naar de voordeur als er aangebeld wordt. Als ik zeg dat hij moet wachten doet hij dat. Anders kijkt hij naar de bezorger: ow dat is niet voor mij laat maar

Toch houd ik hem altijd weg want ik snap dat bezorgers doodsbang kunnen zijn voor honden
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Mijn ko vind elke bezorger gewoon. En hij vind het op zijn manier leuk als die even mag kijken. ( ko is geen blij stuiterend hoiiiiiui waf waf) dus ik sluis. Hij zit in keuken ik doe open vanuit bijkeuken en vraag de ah bezorger de picknick bezorger toestemming.

Anderzijds ben ik nu al 25 jaar bezorgster van automaterialen. Ik kom dus bij garages en ja die hebben vaak honden. De meeste kennen mij " whooooppp hewi die heeft koekjes " !!!!! Maar ook ik had laatst 1 in mijn arm.

De man zei nog hij doet niks . Maar dat ging wel erg verkeerd. Mijn baas is gelukkig heel erg alert op dat soort dingen. Loopt de hond los....wij leveren niet.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Plaats reactie