Teckel zoekt mand

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Teckeltoos
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Teckel

Teckel zoekt mand

Bericht door Teckeltoos »

Ruwharige teckel Milo ,van 10 jaar, zoekt een nieuwe warme mand vanuit het asiel in Beilen.
Onze Milo is een teckel reu van Juli 2015. Hij is net 10 lentes jong geworden.
Hij is nog heerlijk speels en fanatiek. Maar hij heeft zeker ook een pittig karaktertje.

Door onbekende reden is Milo bij ons gekomen. Over zijn verleden is niets bekend.
Milo reageert bij ons positief bij ons op andere honden.
Hij vindt het gezellig om samen met anderen een rondje over het veld te rennen.

Soms staat die nog even op een afstandje te wachten wat eigenlijk de bedoeling is. Maar zijn er koekjes dan staat die er als de kippen bij!

Voor een wandelingetje is Milo ook altijd in. Maar nog niet te lang hoor. Die korte pootjes moeten heel veel stappen maken voor ik ben waar jij met 3 stappen bent. Ook al denk je soms dat het met zo'n lange rug wel sneller gaat.

Milo zoekt een rustig huishouden. Een onverwachte aanraking of beweging kan hij namelijk nog wel eens als onprettig ervaren en wil dan wel van zich af snaaien. Wij denken dat Milo het beste op zijn plek is bij een rustig eenpersoonshuishouden. Hij vindt vrouwen wat leuker dan mannen en kan dan wel eens zijn eigenaar willen beschermen als iemand anders te dicht in de buurt komt. Hij is dan ook niet bang om hier wat van te zeggen of wat tegen te doen. Als er bezoek over de vloer komt is het voor Milo fijn als hij ergens anders heen kan (een andere kamer) zodat hij niet zijn vrouwtje hoeft te beschermen.

Door Milo zijn onbekende verleden is het bij ons niet bekend of hij samen kan leven met katten of dat hij alleen thuis kan zijn. Wij denken dat door zijn pittige karakter hij liever niet samen wilt wonen met katten.

https://www.dierenasiels.com/dier/08184 ... B0586C01A6
Klik op de link voor alle details.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ZEGT HET VOORT.

Even onder ons
Het gaar hier om Guus van Julia.
Zij mag hem zelf niet adopteren en kan het ook nog lang niet aan.
Er moet toch ergens een vrouw zijn die hem kan geven waar hij zo naar verlangt. LIEFDE.

Dit zijn foto's van het dieren tehuis Beilen aangevuld met een paar van Julia zelf
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 1

Re: Teckel zoekt mand

Bericht door Sterre »

Geen idee wie Julia is. Het is een mooie teckel vind ik. Hij lijkt me niet echt makkelijk maar ik hoop van harte dat er een match komt op zijn oude dag.
ranetje
Posts in topic: 2

Bericht door ranetje »

Uit de beschrijving komt gewoon een echt teckeltje :P
Die vacht ziet er uit als een verschrikking, maar die hond is vast wel te hanteren.

Ik weet ook niet wie Julia is en dit zinnetje vind ik behoorlijk raadselachtig
Het gaar hier om Guus van Julia.
Zij mag hem zelf niet adopteren en kan het ook nog lang niet aan.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Lijkt me een normale ruwhaar dwerg die teveel ruimte heeft gekregen. En teckels pákken die ruimte dan ook meteen.
En apart, een tijgertje.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 5

Bericht door Marc »

Ik snap niet waarom die hond met onbekende herkomst in een asiel zit terwijl hij van Julia was en die mag hem niet zelf ophalen terwijl ze het baasje is? Heeft ze hem daar aangebonden ofzo? Ze kan toch het asiel bellen en vertellen over de hond? Ik begrijp dat ze hem zelf niet naar het asiel heeft gedaan en terug wil? Klinkt als een complexe toestand waardoor ik een hondje sowieso nooit zou adopteren want ik krijg er dan een Julia bij die de hond zelf terug wil? Maar niet zelf weg heeft gedaan,? Schiet mij maar lek.
Afbeelding
Omega
Honden: 2
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

Wat ik begreep zijn de honden van die Julia in beslag genomen.
Sneu dat er dan honden in het asiel terecht komen, hopelijk vinden ze allemaal snel een nieuw thuis.
Afbeelding
Teckeltoos

Hier meer info

viewtopic.php?t=9466
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Teckeltoos schreef: 19 nov 2025, 16:57 Hier meer info

viewtopic.php?t=9466
Oh ja, dank je :ok:
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 19 nov 2025, 16:37 Ik snap niet waarom die hond met onbekende herkomst in een asiel zit terwijl hij van Julia was en die mag hem niet zelf ophalen terwijl ze het baasje is? Heeft ze hem daar aangebonden ofzo? Ze kan toch het asiel bellen en vertellen over de hond? Ik begrijp dat ze hem zelf niet naar het asiel heeft gedaan en terug wil? Klinkt als een complexe toestand waardoor ik een hondje sowieso nooit zou adopteren want ik krijg er dan een Julia bij die de hond zelf terug wil? Maar niet zelf weg heeft gedaan,? Schiet mij maar lek.
Het is deze vrouw.

Hebben we het uitgebreid over gehad.
viewtopic.php?t=9079&hilit=julia
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik vind het trouwens een leuk hondje om te zien en ach wat kan je gebeuren boven de 10.

Niet met kinderen of in een winkel inderdaad maar heb je die dan? Overigens zet ik mijn honden altijd weg als er bezoek komt. Bij anderen vind ik het altijd enig om met de honden aan te pappen maar bij mij thuis doen we dat niet.
Ze mogen even gedag zeggen en veel mensen vinden het ook leuk om even met ze te spelen maar daarna gaan ze de slaapkamer in met iets lekkers. En dan hoor ik niets meer van ze tot het bezoek 3 uur later weg gaat. Dan mogen gedag zeggen.
Marc

Bericht door Marc »

Maar waarom worden honden in beslag genomen als je in het ziekenhuis ligt? Als ik in het ziekenhuis lig dan kan de buurman ze toch naar een pension brengen? En als ze opgehaald worden door de dierenambulance dan kan ik ze toch vervolgens terug krijgen of zelf herplaatsten vanuit een pension?. Ik snap niet waarom je honden in beslag worden genomen als je in het ziekenhuis beland? Iemand?
Afbeelding
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Nee ik snap ook niet wat er gebeurd is. Ik kreeg vanuit de buurtapp een gedeeld bericht. Heb gemeld dat ik kon toeschieten. Maar dat was toen niet meer nodig, omdat er al hulp geregeld was. Maar dat dat deze hulp betekent....... Mijn god, zeg, ik weet alleen dat er een broer op grote afstand woonde en ik vermoed dat hij het nodige in gang heeft gezet. Puur gespeculeer vanuit mijn kant, hoor. Wellicht geen of weinig contact met zus, die misschien als hoarder werd bestempeld door hem.
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

In beslag nemen betekent onteigenen. Zelfs na een incident of bij verwaarlozing zitten honden soms nog maanden te wachten tot ze kunnen worden herplaatst omdat ze eerst officieel vrij moeten worden verklaard. Dus onteigend. En hier zijn ze in beslag genomen en worden ze aangeboden aan Jan en alleman terwijl hun baasje gewoon leeft en in het ziekenhuis ligt.

Ik denk eerder dat ze er afstand van heeft gedaan. Helemaal niet zo raar als je zoveel honden hebt overigens. Want als er niemand is om ze op te vangen dan kost weken of zelfs maanden pension een vermogen en dat heeft natuurlijk niet iedereen.

Dus ik denk dat ze er terecht afstand van gedaan heeft vanuit het ziekenhuis en er geen sprake is van in beslag name. Of ze moeten duidelijk verwaarloosd zijn geweest en een reden gegeven hebben om in beslag te moeten nemen. Dat is ik Nederland niet zomaar aan de hand.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ze heeft afstand gedaan stond in het andere topic.
Terecht ook. Zou ik in die positie ook doen. Blijft het feit dat niemand 15 honden moet hebben zonder degelijke achtervang.

Maar goed, allemaal herplaatsers ze moeten wel ergens wonen dus dat is er dan ook weer.
Ik wil er ook geen lelijk verhaal van maken nadat je je zo inzet om honden een fijn huis te geven.

Tegelijkertijd zou ik er dan weer geen zin in hebben om honden te herplaatsen zonder dat de vorige eigenaar afstand doet want dat is echt vragen om juridische ellende.

Naar verhaal alles bij elkaar. Ik hoop dat ze zich er oke bij voelt.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 20 nov 2025, 07:07 Ze heeft afstand gedaan stond in het andere topic.
Terecht ook. Zou ik in die positie ook doen. Blijft het feit dat niemand 15 honden moet hebben zonder degelijke achtervang.

Maar goed, allemaal herplaatsers ze moeten wel ergens wonen dus dat is er dan ook weer.
Ik wil er ook geen lelijk verhaal van maken nadat je je zo inzet om honden een fijn huis te geven.

Tegelijkertijd zou ik er dan weer geen zin in hebben om honden te herplaatsen zonder dat de vorige eigenaar afstand doet want dat is echt vragen om juridische ellende.

Helemaal mee eens. Triest. En natuurlijk niet voorzien dus een samenloop van omstandigheden. Mijn opmerkingen kwamen vooral voort uit het feit dat in beslag genomen en afstand doen twee dingen zijn. Die kan je niet door elkaar gebruiken. Waarom mag ze geen beschrijving van de teckel doorgeven aan het asiel om beter plaatsen mogelijk te maken? Nou ja. Vragen heeft geen zin. Ik hoop dat die honden snel een mooi plekje krijgen. Allemaal.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 20 nov 2025, 07:07 Ze heeft afstand gedaan stond in het andere topic.

Helemaal mee eens. Triest. En natuurlijk niet voorzien dus een samenloop van omstandigheden. Mijn opmerkingen kwamen vooral voort uit het feit dat in beslag genomen en afstand doen twee dingen zijn. Die kan je niet door elkaar gebruiken. Waarom mag ze geen beschrijving van de teckel doorgeven aan het asiel om beter plaatsen mogelijk te maken? Nou ja. Vragen heeft geen zin. Ik hoop dat die honden snel een mooi plekje krijgen. Allemaal.
Afbeelding
Irma

Bericht door Irma »

Al was het 1 dier, zonder uitstekende bewezen achtervang moet je geen enkel dier nemen als je alleen bent. Echt die zg dierenliefhebbers..... hoe oud je ook bent.
Teckeltoos

Min of meer onder dwang afstand moeten doen. Geschokt vertrouwen. Heeft ze nog verdriet om.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Irma schreef: 20 nov 2025, 10:09

Al was het 1 dier, zonder uitstekende bewezen achtervang moet je geen enkel dier nemen als je alleen bent. Echt die zg dierenliefhebbers..... hoe oud je ook bent.
Want dieren bij huishoudens met 2 mensen belanden nooit op straat of de schopstoel? :Q:

Gelukkig heb ik geen bewezen achtervang dus ik moet ze wel houden als triestig alleen mensje :engel:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik ben toch ook een triestig alleen mannetje?
Betekent niet dat ik verder niemand ken, he?
En jij hebt ook achtervang want wij kennen jou en laten heus je honden niet verkommeren als jij met je domme hol van de trap pleurt.
Nanna

Bericht door Nanna »

Wij zijn met twee. Je kunt ook in je Opeltje, op weg naar wéér een bezoek aan schoonmoeders die maar niet dood wil, tegen een oplegger aan kleunen he. Is het ook einde bericht.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

EchoMira schreef: 20 nov 2025, 13:52 Ik ben toch ook een triestig alleen mannetje?
Betekent niet dat ik verder niemand ken, he?
En jij hebt ook achtervang want wij kennen jou en laten heus je honden niet verkommeren als jij met je domme hol van de trap pleurt.
Ik heb er vertrouwen in dat er wel iets opgelost zou worden hoor.
Maar ik heb geen 'uitstekend bewezen achtervang" nee. En toch heb ik dieren.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Bewezen achtervang heeft bijna niemand, denk ik.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Hier ook alleen met een zeer kleine kring om me heen.
Maar gelukkig wel zeer betrouwbaar qua opvang vd dieren.
Ik weet bijvoorbeeld dat mijn ouders of ex de honden zo komen ophalen en in de tussentijd staan er wat buren klaar om iig de uitlaatrondes en het voeren op te vangen.
De eigenaar van Joep komt ook met alle liefde aan huis om de cavia's en vissen te voeren totdat ik terug kom of hun herplaatsing geregeld is, evt in samenwerking met de buren.
De mensen het dichtst om me heen hebben elkaars telefoonnummers ook en weten waar ze een reservesleutel kunnen ophalen als ze er zelf nog niet eentje hebben.
Zij weten ook dat ze evt hier een seintje moeten geven als zij niet in staat zijn om de honden langdurig op te vangen of moeten herplaatsen ofzo, omdat er een uitgebreid profiel in het 'wat te doen met je dieren als je sneeft' topic (of hoe dat topic ook mag heten :P) staat en er vast wel een passend adres te vinden is waar de honden (evt apart van elkaar) terecht kunnen. 😊

Desondanks ben ik wel voornemens om terug te gaan naar 1 hond en te stoppen met cavia's.
Niet specifiek omdat ik wel erg afhankelijk ben vd achtervang nu als er wat, maar het speelt wel mee in deze overweging.
Ik bedoel maar, 1 hond schuif je makkelijker elders over de drempel indien nodig.
Komt nog bij dat met name Dívka niet de makkelijkste is, ze is ontzettend lief etc maar kan elders niet alleen zijn en gaat de al daar wonende honden lopen opnaaien in haar gehuil en getetter wanneer je wel weg bent. :ugh:
En om haar overal mee naartoe te nemen is ook niet mogelijk in de meeste gevallen.
Na opbouwen en wennen lukt het overigens wel, maar daar zijn logeerpartijen en de meeste opvangperiodes gewoon te kort voor.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Plaats reactie