Lucca wint de race!

Subforum voor alle fototopics!
Lothian
Posts in topic: 12
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Lucca wint de race!

Bericht door Lothian »

Het lukt Lucca niet vaak om Taro langer dan 5 seconden voor te blijven maar dit keer maakte hij een stuurfout :LOL: midden in een poel gaat staan werkt trouwens ook.

Afbeelding

Ze gingen ook nog ongevraagd op een boomstam staan. Scheetjes.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 1
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Re: Lucca wint de race!

Bericht door pioenroos »

Wat een lol samen :cheer:

Ik krijg gelijk zin in de wandelingen straks met Flora en haar dochter Danu samen. Mies is alleen maar druk met projecten buitenshuis. Maar ik heb goeie hoop dat Danu wel met haar mams wil spelen :mann:
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Haha, die stuurfout van Taro! :LOL: Lucca maakt er even goed gebruik van :lol1:
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

pioenroos schreef: 02 mei 2022, 22:51 Wat een lol samen :cheer:

Ik krijg gelijk zin in de wandelingen straks met Flora en haar dochter Danu samen. Mies is alleen maar druk met projecten buitenshuis. Maar ik heb goeie hoop dat Danu wel met haar mams wil spelen :mann:
Dat kan haast niet missen toch :cheer: niets leuker dan spelende honden!
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Diana schreef: 03 mei 2022, 07:26 Haha, die stuurfout van Taro! :LOL: Lucca maakt er even goed gebruik van :lol1:
Ik heb het vertraagd geprobeerd te kijken en volgens mij realiseerde hij zich heel laat dat twee stokken zijn weg blokkeerden :lol1:

Afbeelding
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Hahaha, die vertraagde beelden, daar had ik graag een close-up van zijn expressie bij gezien :lol1:

Hebben ze wel een koekje gekregen voor het ongevraagd prikkeren op de boomstam?
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Tamara schreef: 03 mei 2022, 08:22 Hahaha, die vertraagde beelden, daar had ik graag een close-up van zijn expressie bij gezien :lol1:
Denk zoiets :80: :vaag: :pffff:
Hebben ze wel een koekje gekregen voor het ongevraagd prikkeren op de boomstam?
Uiteraard, ik ben een bodemloze koekjesmachine :engel:
Afbeelding
HillieS
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Lothian schreef: 03 mei 2022, 07:45
Diana schreef: 03 mei 2022, 07:26 Haha, die stuurfout van Taro! :LOL: Lucca maakt er even goed gebruik van :lol1:
Ik heb het vertraagd geprobeerd te kijken en volgens mij realiseerde hij zich heel laat dat twee stokken zijn weg blokkeerden :lol1:

Afbeelding
:LOL:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik wou dat ik twee hondjes was dan kon ik samen spelen
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Nanna schreef: 03 mei 2022, 12:34 Ik wou dat ik twee hondjes was dan kon ik samen spelen
Ik denk dat ik als hond ook te lui zou zijn voor dit soort gesjees.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 6
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Oh, mijn honden willen ook een Taro :cheer: :mrgreen: !!

En Lucca lijkt weer 100% in orde?
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Inge O schreef: 03 mei 2022, 18:57 Oh, mijn honden willen ook een Taro :cheer: :mrgreen: !!
Volgens mij zou een windhondachtige verrassend leuk kunnen zijn in jouw roedel!
En Lucca lijkt weer 100% in orde?
Ja, die is weer haar kalme zelf maar nu mét energie en levenslust :I:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 03 mei 2022, 20:31
Inge O schreef: 03 mei 2022, 18:57 Oh, mijn honden willen ook een Taro :cheer: :mrgreen: !!
Zeker wel, alleen hun jachtinstinct heeft me daar altijd in tegengehouden.
Ja, die is weer haar kalme zelf maar nu mét energie en levenslust :I:
:I:
hakunamatata
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Hahah, dat is wel gelijk een heel topic waard ja 😆
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

De eerste en waarschijnlijk gelijk de laatste keer 😂
Afbeelding
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Oh kijk die Lucca gaan dan :cheer: :I: ! En die Taro :LOL: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
EchoMira
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Inge O schreef: 03 mei 2022, 20:34
Lothian schreef: 03 mei 2022, 20:31
Zeker wel, alleen hun jachtinstinct heeft me daar altijd in tegengehouden.
Waarom?
Ja, ze jagen maar dat is voor iemand die gewend is honden op te voeden echt wel te regelen.
Je moet het beheren maar je moet zoveel beheren. Als je het makkelijk wil hebben moet je gewoon helemaal geen hond nemen.

Luister. Roofdieren als huisdier houden heeft nu eenmaal iets met jagen te maken. Met bijna alle honden.
Je brave loslopende beardie is ook dood als hij aan de overkant een bal ziet liggen.
Het is een onderwerp bij windhonden, maar puur op zicht.

Ze kunnen niet speuren.
Ze hebben hier vanmiddag een meiveld uitgepluisd en er kwamen 5 hazen uit. Ze hebben er niet een gezien.
Als ze hem zien dan gaan ze maar ik vind dat juist een leuke eigenschap. Dat vrolijke geren.
Ook achter een haas aan. Ze komen heus wel weer terug.
Maar daar moet je wel de ruimte voor hebben, dat klopt.
En toch gedijen windhonden bij uitstek ook in de stad. Daar kunnen ze hooguit naar een meerkoet kijken en is een whippetteefje ook prima blij met een erker en uitzicht.

Ik vind de zichtjacht niet problematisch genoeg om er vanaf te zien. Dat is een beetje het gekef van een sheltie. Als dat je tegenhoud verdien je geen sheltie.

Dat vind ik allemaal.
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Taro mag van mij in heide en bos niet van de paden af. Al mijn honden niet trouwens. Ik denk dat de kans dan te groot is dat hij konijnen en hazen gaat vinden. Maar daarmee is dat hele jagen dus ook iets wat ik hem vrijwel nog niet heb zien doen. Behalve op ondergrondse beestjes.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 03 mei 2022, 22:24 Ik vind de zichtjacht niet problematisch genoeg om er vanaf te zien.
Waar ik woon (en heb gewoond) wel, daar kan je mijlenver over akkers uitkijken en 'hazenkijken' is dan een favoriet tijdverdrijf (op de foto één van de poezen, maar zelfs hazen kwamen zo dichtbij en dan had je hetzelfde beeld).
Met een voor een windhond belachelijk draadje van 1.20 zou ik me geen seconde op mijn gemak voelen dat hij toch eens gaat (honden héél vaak alleen in de tuin, dus dat zou dan echt niet kunnen) dus de problemen die dat zou geven wilde ik gewoon liever voorkomen.

Gewoon tijdens wandelingen zou ik ook geen probleem vinden, wat ik de warten leer qua wandelregels kan ik ook de meeste windhonden wel leren.

Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik heb ook een hek van 1,20 meter met daarachter zwijnen, reeën, hazen en vossen :schrik: Taro zou daar makkelijk overheen kunnen maar zijn pindabreintje heeft dat nog niet bedacht. Of hij vindt het niet nodig. Maar je hebt gelijk hoor, een windhond kan daar met twee vingers in de neus overheen.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 04 mei 2022, 09:18
EchoMira schreef: 03 mei 2022, 22:24 Ik vind de zichtjacht niet problematisch genoeg om er vanaf te zien.
Waar ik woon (en heb gewoond) wel, daar kan je mijlenver over akkers uitkijken en 'hazenkijken' is dan een favoriet tijdverdrijf (op de foto één van de poezen, maar zelfs hazen kwamen zo dichtbij en dan had je hetzelfde beeld).
Met een voor een windhond belachelijk draadje van 1.20 zou ik me geen seconde op mijn gemak voelen dat hij toch eens gaat (honden héél vaak alleen in de tuin, dus dat zou dan echt niet kunnen) dus de problemen die dat zou geven wilde ik gewoon liever voorkomen.

Gewoon tijdens wandelingen zou ik ook geen probleem vinden, wat ik de warten leer qua wandelregels kan ik ook de meeste windhonden wel leren.

Afbeelding
Dat zou ik met Arlo ook niet vertrouwen inderdaad. Tot nu toe is hij nog nooit ergens over een hekje gegaan, maar als daar een haas vlak voor zijn neus liep, zou hij dat denk ik zonder nadenken opeens wel doen :schrik: Amy ziet dat hele hekje niet eens.

Met wandelen vind ik een windhond die puur zichtjager is en best wil luisteren, zoals Arlo, echt totaal geen probleem. Hij is ook makkelijk terug te roepen als hij wel wat ziet. Hij draait gewoon om na een meter of 10 sprinten en daarna is hij meteen ook weer uit die jachtmodus.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 04 mei 2022, 09:27 Ik heb ook een hek van 1,20 meter met daarachter zwijnen, reeën, hazen en vossen :schrik: Taro zou daar makkelijk overheen kunnen maar zijn pindabreintje heeft dat nog niet bedacht. Of hij vindt het niet nodig. Maar je hebt gelijk hoor, een windhond kan daar met twee vingers in de neus overheen.
Het zal wel verschil maken de ene windhond tov. de andere, en ook het ene ras tov. het andere - en dan is Taro ook nog maar eens een halve - maar lopen jouw honden ook vaak in de tuin als je niet thuis bent? Dat zou ik met een pure zichtjager met zoveel drive in ieder geval zelf niet aandurven, toch niet met iets dat zo triggert als een haas, en al helemaal niet met een groot formaat windhontype.
En een 'halve' zoals Taro zie ik de manier van spelen van mijn meiden nog wel waarderen, maar een whippet zou je daar zeker weten geen plezier mee doen.
EchoMira
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Inge O schreef: 04 mei 2022, 12:55
Lothian schreef: 04 mei 2022, 09:27 Ik heb ook een hek van 1,20 meter met daarachter zwijnen, reeën, hazen en vossen :schrik: Taro zou daar makkelijk overheen kunnen maar zijn pindabreintje heeft dat nog niet bedacht. Of hij vindt het niet nodig. Maar je hebt gelijk hoor, een windhond kan daar met twee vingers in de neus overheen.
Het zal wel verschil maken de ene windhond tov. de andere, en ook het ene ras tov. het andere - en dan is Taro ook nog maar eens een halve - maar lopen jouw honden ook vaak in de tuin als je niet thuis bent? Dat zou ik met een pure zichtjager met zoveel drive in ieder geval zelf niet aandurven, toch niet met iets dat zo triggert als een haas, en al helemaal niet met een groot formaat windhontype.
En een 'halve' zoals Taro zie ik de manier van spelen van mijn meiden nog wel waarderen, maar een whippet zou je daar zeker weten geen plezier mee doen.
Zijn hele moeder mira peinst er niet over om over hekjes te gaan springen. Alles boven ooghoogte is te hoog. :F:
Ze kan het makkelijk maar dat weet ze niet want ze heeft het natuurlijk ook niet geleerd. Wildroosters dan weer wel.

Maar anders nam ik gewoon een hoger hek. Dat lijkt me de kortere klap.

Ruw spelen met hovawarts moet je een whippet inderdaad niet aandoen. Dat wordt gillen en opgepakt willen worden. :LOL:
Inge O

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 04 mei 2022, 13:03 Ruw spelen met hovawarts moet je een whippet inderdaad niet aandoen. Dat wordt gillen en opgepakt willen worden. :LOL:
Daarom :F: .

En daarom zou ik dus in het geval van een windhond minstens een behoorlijk groter exemplaar moeten hebben, en die kunnen ook over behoorlijk hogere hekken, en die 'korte klap' (ieksssss, ik hoor Rutte :schrik: ) valt nog wel dik tegen hoor als je (vroeger) een Ha te omheinen hebt.
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Nee, ik laat ze niet buiten als er niemand thuis is. Dat zou ik inderdaad niet durven met dit hek.

Taro houdt wel van ruw spel maar dan wel dat híj ruw speelt :cool2:
Afbeelding
Plaats reactie