Ze gingen ook nog ongevraagd op een boomstam staan. Scheetjes.

Dat kan haast niet missen tochpioenroos schreef: 02 mei 2022, 22:51 Wat een lol samen![]()
Ik krijg gelijk zin in de wandelingen straks met Flora en haar dochter Danu samen. Mies is alleen maar druk met projecten buitenshuis. Maar ik heb goeie hoop dat Danu wel met haar mams wil spelen![]()

Ik heb het vertraagd geprobeerd te kijken en volgens mij realiseerde hij zich heel laat dat twee stokken zijn weg blokkeerdenDiana schreef: 03 mei 2022, 07:26 Haha, die stuurfout van Taro!Lucca maakt er even goed gebruik van
![]()

Denk zoietsTamara schreef: 03 mei 2022, 08:22 Hahaha, die vertraagde beelden, daar had ik graag een close-up van zijn expressie bij gezien![]()
Uiteraard, ik ben een bodemloze koekjesmachineHebben ze wel een koekje gekregen voor het ongevraagd prikkeren op de boomstam?

Volgens mij zou een windhondachtige verrassend leuk kunnen zijn in jouw roedel!
Ja, die is weer haar kalme zelf maar nu mét energie en levenslustEn Lucca lijkt weer 100% in orde?

Zeker wel, alleen hun jachtinstinct heeft me daar altijd in tegengehouden.
Ja, die is weer haar kalme zelf maar nu mét energie en levenslust![]()

Waarom?

Waar ik woon (en heb gewoond) wel, daar kan je mijlenver over akkers uitkijken en 'hazenkijken' is dan een favoriet tijdverdrijf (op de foto één van de poezen, maar zelfs hazen kwamen zo dichtbij en dan had je hetzelfde beeld).EchoMira schreef: 03 mei 2022, 22:24 Ik vind de zichtjacht niet problematisch genoeg om er vanaf te zien.

Dat zou ik met Arlo ook niet vertrouwen inderdaad. Tot nu toe is hij nog nooit ergens over een hekje gegaan, maar als daar een haas vlak voor zijn neus liep, zou hij dat denk ik zonder nadenken opeens wel doenInge O schreef: 04 mei 2022, 09:18Waar ik woon (en heb gewoond) wel, daar kan je mijlenver over akkers uitkijken en 'hazenkijken' is dan een favoriet tijdverdrijf (op de foto één van de poezen, maar zelfs hazen kwamen zo dichtbij en dan had je hetzelfde beeld).EchoMira schreef: 03 mei 2022, 22:24 Ik vind de zichtjacht niet problematisch genoeg om er vanaf te zien.
Met een voor een windhond belachelijk draadje van 1.20 zou ik me geen seconde op mijn gemak voelen dat hij toch eens gaat (honden héél vaak alleen in de tuin, dus dat zou dan echt niet kunnen) dus de problemen die dat zou geven wilde ik gewoon liever voorkomen.
Gewoon tijdens wandelingen zou ik ook geen probleem vinden, wat ik de warten leer qua wandelregels kan ik ook de meeste windhonden wel leren.
![]()

Het zal wel verschil maken de ene windhond tov. de andere, en ook het ene ras tov. het andere - en dan is Taro ook nog maar eens een halve - maar lopen jouw honden ook vaak in de tuin als je niet thuis bent? Dat zou ik met een pure zichtjager met zoveel drive in ieder geval zelf niet aandurven, toch niet met iets dat zo triggert als een haas, en al helemaal niet met een groot formaat windhontype.Lothian schreef: 04 mei 2022, 09:27 Ik heb ook een hek van 1,20 meter met daarachter zwijnen, reeën, hazen en vossenTaro zou daar makkelijk overheen kunnen maar zijn pindabreintje heeft dat nog niet bedacht. Of hij vindt het niet nodig. Maar je hebt gelijk hoor, een windhond kan daar met twee vingers in de neus overheen.
Zijn hele moeder mira peinst er niet over om over hekjes te gaan springen. Alles boven ooghoogte is te hoog.Inge O schreef: 04 mei 2022, 12:55Het zal wel verschil maken de ene windhond tov. de andere, en ook het ene ras tov. het andere - en dan is Taro ook nog maar eens een halve - maar lopen jouw honden ook vaak in de tuin als je niet thuis bent? Dat zou ik met een pure zichtjager met zoveel drive in ieder geval zelf niet aandurven, toch niet met iets dat zo triggert als een haas, en al helemaal niet met een groot formaat windhontype.Lothian schreef: 04 mei 2022, 09:27 Ik heb ook een hek van 1,20 meter met daarachter zwijnen, reeën, hazen en vossenTaro zou daar makkelijk overheen kunnen maar zijn pindabreintje heeft dat nog niet bedacht. Of hij vindt het niet nodig. Maar je hebt gelijk hoor, een windhond kan daar met twee vingers in de neus overheen.
En een 'halve' zoals Taro zie ik de manier van spelen van mijn meiden nog wel waarderen, maar een whippet zou je daar zeker weten geen plezier mee doen.
DaaromEchoMira schreef: 04 mei 2022, 13:03 Ruw spelen met hovawarts moet je een whippet inderdaad niet aandoen. Dat wordt gillen en opgepakt willen worden.![]()