Brutaal

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Teckel

Brutaal

Bericht door Teckeltoos »

Zijn we bij mijn broer op visite; pikt Peer zomaar het kauwbot van hun stabij Lobke in.
Peer gaat ook nog in Lobke's mand eraan liggen knagen.
Lobke staat er bij en kijkt ernaar. De goeierd.

Afbeelding

Wat als Peer jouw hond zoiets zou flikken.
Zou hij/zij/het dat pikken ?
Of raakt hij op zijn minst gehavend ?
Afbeelding
Nanna

Re: Brutaal

Bericht door Nanna »

Vandaag was Django hier. Die loopt met de kauwbotjes rond die mijn dames hebben gekregen maar niet naar omkijken. Dus dat Django ze pakt interesseert ze nog minder dan niks.
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Toevallig vandaag een mooi voorbeeld. Brego had een grote wortel gekregen. Blijkbaar nog niet opgegeten. Toen kwam mijn moeder met haar honden, waarvan 1 de wortel in het snotje had. Uiteindelijk heeft zij hem gepakt. Waar Brego er alleen een beetje perplex bij stond, want dat was toch zijn wortel? :idea:

Toen zij het liet vallen, want zij wilde hem alleen sarren gezien ze nooit wortels eet. En zat uit te dagen. Pakte hij hem snel zonder grom en ging als een konijn in speed modus de wortel eten. Ik mag dan gewoon wel een stukje pakken dat is gevallen en dat gaf ik aan de hond van mijn moeder en dat was prima. Samen delen. 😊

Odin onze kat kan ook gewoon uit zijn etensbak eten wanneer Brego al bezig is. Hij gaat dan ook niet lopen schrokken, maar deelt dan gewoon.

Als een hond wel iets heel lekkers bij hem weg zou willen pakken verwacht ik wel een snauw. Dat vind ik niet zo gek ook.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Een onbekende hond hoeft het hier binnen met Lou niet in z'n kop te halen om ook maar in de buurt van botjes of mandjes te komen.
Snuck mag, bijna, alles bij Lou. Maar dat heeft 'm toch wel een maand of 3-4 heel beleefd en respectvol doen gekost om dat voor elkaar te krijgen :mrgreen:

Snuck wordt snauwerig als er eten in 't spel is. Verder vindt die hond de hele wereld 1 grote speeltuin dus kom alsjeblieft met zoveel mogelijk honden binnen zegt ie :LOL:
Afbeelding
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Dívka is wat bezitterig en schuwt niet om al grauwend een waarschuwende knauw in de lucht te geven. :S:
Maar ze is inmiddels wel zodanig bijgedraaid dat ze dat alleen doet wanneer de andere hond iets van haar af wil pakken of heel dichtbij komt als ze wat eetbaars heeft.
Ze begon met uitvallen wanneer een hond op 4,5m afstand langs liep en een zijdelingse blik gaf wanneer ze een kluif had en alle rondslingerende kluiven verzamelde ze om ze vervolgens te verdedigen. :Q:
Ik heb er zelf weinig mee gedaan, hooguit ff gecheckt of de voerbak bijgevuld moest worden en een stuk of 30 kluiven in huis rondgestrooid, geen geklooi met afpakken, wisselen etc maar eerst werken aan het vertrouwen dat er altijd (lekker/goed) eten is en dat ze niets tekort komt.

Mahdu zal ff snauwen als een andere hond wat af wil pakken wat echt héél lekker is en proberen het weg te grissen.
Maar buiten dat haalt hij nog net niet zijn schouders op.
Als ik iets wil afpakken wat hij heeft verstijft hij maar geeft het wel af, ik ruil standaard voor iets lekkers of geef het binnen een paar seconden weer terug.
Maar hij heeft totaal geen issues rondom voer en was toen ik hem net had bijna obsessief alles van straat aan het pakken.
Vooral pupperig gedrag van hem maar ik wilde dingen die gevaarlijk zijn oid kunnen afpakken en ben er daarom mee bezig gegaan.

Had ik datzelfde bij Dívka gedaan dan had dat wsl niet best afgelopen en omdat zij geen dingen van straat etc pakt was dat ook niet nodig.
Beide kennen wel 'los', die gebruik ik ook wanneer ik ff wil checken of ze iets hebben wat gevaarlijk is of als Mahdu mijn sokken weer gevonden heeft en ze als kauwspeeltje gebruikt. :Q:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
GoldenGizmo
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Ik ga het niet uitproberen, maar ik verwacht niet dat Gizmo zich dat zomaar laat gebeuren. Sowieso ligt hier nooit een kauwsnack, want die gaat hij meteen opeten als ik die geef. Een mand geeft hij niet zo veel om, daar mag een andere hond best bij in de buurt komen. Maar iets eetbaars, daar verwacht ik toch wel problemen mee. Hij is in ieder geval tijdens het wandelen wel eens uitgevallen naar een andere hond die zijn tak probeerde te pakken, dus ik let er nu wel op dat hij geen takken mee mag sjouwen als we samen met anderen lopen.
Gretha
Posts in topic: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Dat pikken ze hier zeer zeker niet, beiden niet.
Daarom geen botjes en speelgoed, dat vind ik wel jammer. Ze vinden het zo leuk, maar het gaat echt niet. Stomme beesten :S:
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Froo vindt het niet zo’n probleem als een ander in haar mand gaat liggen. Zolang je als andere hond maar niet aan haar kluifjes komt, want dan komt ze wel in actie en ze is niet vriendelijk of subtiel.

Bij Aloy hangt het ervan af of ze waarde hecht aan het bot. Opgestaan is wat haar betreft plaats vergaan, daar maalt ze niet om. Een ander mag ook best met haar Nylabone weglopen, kans is wel groot dat ze de ander wil gaan lopen pesten om het terug te krijgen. Maar als ze een kluifje heeft dat ze echt lekker vindt, durft ze tegenwoordig best wel even te grommen als een van de anderen te dichtbij komt. Ik stuur de ander dan gewoon weg, we gaan hier niet lopen loeren naar andermans kluifje, ze komen allemaal niks tekort.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Gretha schreef: 06 okt 2022, 20:03 Dat pikken ze hier zeer zeker niet, beiden niet.
Daarom geen botjes en speelgoed, dat vind ik wel jammer. Ze vinden het zo leuk, maar het gaat echt niet. Stomme beesten :S:
Hier idem. Al is het niet gevaarlijk als ze ruzie krijgen. Ze kunnen kluiven als ik erbij ben. Eigenlijk gaat dat prima maar Bas is super bezitterig en Guus verstijft heel erg ook bij mensen. Hij heeft nog nooit wat gedaan maar ik test hem ook niet.

Vreemde honden wil ik niet meer in huis hier. Teveel stress. Mijn honden zijn helemaal op hun gemak hier en hebben geen autoriteit door hun formaat. Ik gun ze hun eigen domein en hun status in huis. Dus geen teven in huis en heel soms een bekende reu. Dat vind Bas wel leuk. Guus is met alles prima. Maar ik vind het teveel gedoe. Stressvol. Ze gaan veel grommen, claimen en te hard en te wild spelen. Vreemde hond gaan achter onze andere dieren aan wat die van ons dan ook triggert. Etc etc. Dus geen hond of een bekende reu heel misschien.
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Hier wisselen Xanu en Xygan alles onderling uit, probleemloos. Xavi gaat apart, want alles is voor Bassie dus dat gaat niet goedkomen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gretha
Posts in topic: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Marc schreef: 06 okt 2022, 20:44
Gretha schreef: 06 okt 2022, 20:03 Dat pikken ze hier zeer zeker niet, beiden niet.
Hier idem. Al is het niet gevaarlijk als ze ruzie krijgen. Ze kunnen kluiven als ik erbij ben. Eigenlijk gaat dat prima maar Bas is super bezitterig en Guus verstijft heel erg ook bij mensen. Hij heeft nog nooit wat gedaan maar ik test hem ook niet.

Vreemde honden wil ik niet meer in huis hier. Teveel stress. Mijn honden zijn helemaal op hun gemak hier en hebben geen autoriteit door hun formaat. Ik gun ze hun eigen domein en hun status in huis. Dus geen teven in huis en heel soms een bekende reu. Dat vind Bas wel leuk. Guus is met alles prima. Maar ik vind het teveel gedoe. Stressvol. Ze gaan veel grommen, claimen en te hard en te wild spelen. Vreemde hond gaan achter onze andere dieren aan wat die van ons dan ook triggert. Etc etc. Dus geen hond of een bekende reu heel misschien.
Vreemde honden in huis doe ik ook niet. Theoretisch kan het, maar ontspannen zitten is er dan voor mij de eerste dag niet bij. Ik moet het toch echt eerst in goede banen lijden en dat duurt wel even. Voor een bezoekje is dat niet te doen.

Die krengen van mij kregen zelfs ruzie over kots! Want hè, dat is eetbaar natuurlijk.
Eén van de 2 ging over zijn nek achter in de tuin. Ik moest hard lopen om in te grijpen, want ze waren beiden niet van plan te wijken en het overheerlijke maaltje aan de ander over te laten. :kotz:
Echt, die mormels sporen niet.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Gretha schreef: 06 okt 2022, 21:52
Marc schreef: 06 okt 2022, 20:44

Vreemde honden in huis doe ik ook niet. Theoretisch kan het, maar ontspannen zitten is er dan voor mij de eerste dag niet bij. Ik moet het toch echt eerst in goede banen lijden en dat duurt wel even. Voor een bezoekje is dat niet te doen.

Die krengen van mij kregen zelfs ruzie over kots! Want hè, dat is eetbaar natuurlijk.
Eén van de 2 ging over zijn nek achter in de tuin. Ik moest hard lopen om in te grijpen, want ze waren beiden niet van plan te wijken en het overheerlijke maaltje aan de ander over te laten. :kotz:
Echt, die mormels sporen niet.
Oh dat haaaaat ik. Dapper ging ook een keer kotsen en Eva sprong er meteen op waarop ze elkaar ook in de haren vlogen. Eva had een kale streep op haar kop van zijn hoektand. Ze waren beste maatjes maar Eva had extreme voernijd naar Dapper. Totaal niet naar Cleo. Ze wist precies wie haar eten echt zou stelen en wie niet.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Tara schreef: 06 okt 2022, 17:58 Wie het eerst komt, die het eerst maalt.
Als een ander iets pakt dat ze niet zelf al hadden maken ze er bij ons nooit een punt van. Maar probeer niet om iets af te pakken, want dan zijn ze wat minder vriendelijk.
Hier gaat het precies zo. Ze pakken dus ook niets van elkaar af (en proberen dat ook niet), ze weten heel goed dat dat niet wordt geaccepteerd, ook niet door mij trouwens. Maar als iets rondslingert waar niemand op dat moment mee bezig is, mag een andere hond dat gewoon pakken. Van Mila mochten vreemde honden dat vroeger overigens niet, maar de laatste jaren is ze daar makkelijker in geworden. Zolang ze maar niet proberen te stelen wat zij op dat moment heeft, vindt ze het wel best.
Ook als er hier iets op de grond valt is het voor degene die dan toevallig het meest dichtbij staat. Staan er meerdere honden even dichtbij, dan is het voor Mila. Daar valt nooit een onvertogen woord over, ze regelen dat zonder gedoe zelf en hebben daar blijkbaar onderling een heel duidelijke verstandhouding over. Fayah snapte dat ook meteen zonder dat daar ooit een grom aan te pas hoefde te komen.

Ze vinden het ook allemaal geen probleem als een andere hond in een van hun manden gaat liggen. Er is wel een kans dat ze zich er lekker bij proppen.
Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

geen van mijn honden hebben voernijd. ik strooi heel vaak hun eten in de tuin en laat ze dan los zonder probleem. ook botjes en ander kluifwerk is geen probleem. ik zet wel onze ouwe Kaylee apart omdat zij extreem langzaam botjes eet ivm het missen van de grote kiezen en snijtanden. ook vreemde honden mogen de kluiven pakken.
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 07 okt 2022, 07:42
Tara schreef: 06 okt 2022, 17:58 Wie het eerst komt, die het eerst maalt.
Als een ander iets pakt dat ze niet zelf al hadden maken ze er bij ons nooit een punt van. Maar probeer niet om iets af te pakken, want dan zijn ze wat minder vriendelijk.
Hier gaat het precies zo. Ze pakken dus ook niets van elkaar af (en proberen dat ook niet), ze weten heel goed dat dat niet wordt geaccepteerd, ook niet door mij trouwens. Maar als iets rondslingert waar niemand op dat moment mee bezig is, mag een andere hond dat gewoon pakken.
Hier idem, ze gaan zich niks laten afpakken of wegjagen, maar als er ergens iets ligt of de mand is vrij kan het hen minder dan niks schelen.
Cendy

Bericht door Cendy »

Alle (vriendelijke) honden kunnen hier binnen komen, vind Toos alleen maar gezellig visite :cher:
Ze mogen ook met haar speeltjes aan de haal of in haar mand gaan liggen.
Kluifjes eet Toos altijd gelijk op dus die slingeren hier niet rond.
Samen een kluifje eten gaat ook prima, maar ze moeten dan niet proberen om hem af te pakken want dan krijgen ze de blik :hmmm: snappen ze die hint niet dan gaat haar lip omhoog, dan is het vaak wel duidelijk.
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hier zijn ze niet zo van het delen. Van elkaar jatten doen ze ook niet. Een blik is voldoende. :hmmm:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Vreemde honden komen hier niet over de vloer. Is geen optie met Minou. Bekende honden ligt het eraan hoe het met katten gaat, want de laatste keer ging dat mis waardoor de katten 2 weken over de zeik zijn geweest. Lang verhaal kort alleen het hondje van mijn moeder en de golden van vrienden komen binnen. :mrgreen:

Qua eten is het pas sinds kort. Met Kira was het geen doen. Die had giga voernijd. Ze aten apart (Minou in de keuken, Kira in de gang met de deur dicht) en kregen geen botten/kluiven, maar alleen hapslikweg koekjes.

Nu met Nala erbij ligt er altijd wel iets en krijgen ze wat als wij weggaan. Leuke is alleen dat Nala altijd wil hebben wat Minou heeft. Hebben ze beide een oor wilt ze precies dat oor. Ruilen we het om is het even goed om daarna de andere weer te willen. :19:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Plaats reactie