En nu...

Klopt het is heel grijs, en voor de komende 2 weken ook geen zon voorspeld...

Best fijn, maar niet mijn favoriete plek. Goed het is heel dicht bij huis maar het heeft dus wat nadelen, o.a. voor loslopen.

Doyaquba schreef: 29 nov 2022, 12:32Best fijn, maar niet mijn favoriete plek. Goed het is heel dicht bij huis maar het heeft dus wat nadelen, o.a. voor loslopen.
Eigenlijk mag het hier niet... Er loopt veel groot wild en het is een natuurgebied plus oud militair oefenterrein. Nu zet Donner geen stap van de paden, jaagt 0.0 en ik heb hem binnen 2 seconden aangelijnd als er iemand aankomt in de verte, maar als ik met beide loop is Cato daar vast. Die blijft niet zo netjes op de paden en neemt meer afstand van me. Bovendien nu in wildseizoen niet veilig. Maar goed Cato is even bij m'n moeder logeren dus dan kunnen dit soort dingenEn dan is het extra genieten.
In praktijk loopt >80% van de honden in dit gebied los, maar omdat het zo rustig is en er niet gecontroleerd wordt denk ik ook wel dat dat kan, mits men z'n hond kent en weet wat de gevaren zijn van van het pad af gaan en/of jagen.
Bijzonder hoe dat hier gaat maar vergeleken met Nederlandse losloopgebieden vind ik het een zegen. Mijn ervaring in Utrecht is dat daar honden gerust overal heen en op iedereen af rennen en hier loopt alles wat los is netjes op het pad. Bij passeren lijnt iedereen z'n hond even aan of houdt bij zich. Maar goed je komt ook gemiddeld 1 andere wandelaar tegen per 30 minuten ipv 50![]()