Rondje heide

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Doyaquba
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Boxers

Rondje heide

Bericht door Doyaquba »

Even een weekje alleen met Donner, vanochtend Cato uitgezwaaid. Dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om lekker en eind door te stappen met mn makkelijke lieve ventje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu...

Afbeelding
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Re: Rondje heide

Bericht door Kells »

Grijs weer maar dat is wel lekker rustig.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Kells schreef: 28 nov 2022, 16:12 Grijs weer maar dat is wel lekker rustig.
Klopt het is heel grijs, en voor de komende 2 weken ook geen zon voorspeld... :') niet zo lekker voor de winterdepressie maar goed.
En inderdaad, redelijk populair wandelgebied normaal maar nu dus maandagmiddag in totaal: 2 hardlopers, 2 moutainbikers, 3 mensen met hond, 1 wandelend stel zonder hond. Wat ik dan "veel" vind vergeleken met de afgelegen plekken waar ik normaal graag lange wandelingen maak maar goed, dit is 5 minuten van huis met de auto en wandelt ook helemaal prima :cheer: en we hebben hier ook nog wel flink wat bospaadjes te ontdekken zag ik :bloos:
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Heerlijk :I:
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Crutz schreef: 28 nov 2022, 16:31Heerlijk :I:
Jij weet waar het is :mann:
Wat langer rondje maar zelfde plek
Afbeelding
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Prachtige omgeving. Heerlijk om zo samen op stap te gaan.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Nanna

Bericht door Nanna »

Lekker!
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Wat een fijne plek!
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Genieten!
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2

Bericht door ranetje »

Ziet er uit als een fijne wandelplek :ok:
Mogen de honden daar los?
Afbeelding
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

ranetje schreef: 29 nov 2022, 12:07 Ziet er uit als een fijne wandelplek :ok:
Best fijn, maar niet mijn favoriete plek. Goed het is heel dicht bij huis maar het heeft dus wat nadelen, o.a. voor loslopen.
Eigenlijk mag het hier niet... Er loopt veel groot wild en het is een natuurgebied plus oud militair oefenterrein. Nu zet Donner geen stap van de paden, jaagt 0.0 en ik heb hem binnen 2 seconden aangelijnd als er iemand aankomt in de verte, maar als ik met beide loop is Cato daar vast. Die blijft niet zo netjes op de paden en neemt meer afstand van me. Bovendien nu in wildseizoen niet veilig. Maar goed Cato is even bij m'n moeder logeren dus dan kunnen dit soort dingen :mann: En dan is het extra genieten.

In praktijk loopt >80% van de honden in dit gebied los, maar omdat het zo rustig is en er niet gecontroleerd wordt denk ik ook wel dat dat kan, mits men z'n hond kent en weet wat de gevaren zijn van van het pad af gaan en/of jagen.

Bijzonder hoe dat hier gaat maar vergeleken met Nederlandse losloopgebieden vind ik het een zegen. Mijn ervaring in Utrecht is dat daar honden gerust overal heen en op iedereen af rennen en hier loopt alles wat los is netjes op het pad. Bij passeren lijnt iedereen z'n hond even aan of houdt bij zich. Maar goed je komt ook gemiddeld 1 andere wandelaar tegen per 30 minuten ipv 50 :Q:
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2

Bericht door ranetje »

Doyaquba schreef: 29 nov 2022, 12:32
ranetje schreef: 29 nov 2022, 12:07 Ziet er uit als een fijne wandelplek :ok:
Best fijn, maar niet mijn favoriete plek. Goed het is heel dicht bij huis maar het heeft dus wat nadelen, o.a. voor loslopen.
Eigenlijk mag het hier niet... Er loopt veel groot wild en het is een natuurgebied plus oud militair oefenterrein. Nu zet Donner geen stap van de paden, jaagt 0.0 en ik heb hem binnen 2 seconden aangelijnd als er iemand aankomt in de verte, maar als ik met beide loop is Cato daar vast. Die blijft niet zo netjes op de paden en neemt meer afstand van me. Bovendien nu in wildseizoen niet veilig. Maar goed Cato is even bij m'n moeder logeren dus dan kunnen dit soort dingen :mann: En dan is het extra genieten.

In praktijk loopt >80% van de honden in dit gebied los, maar omdat het zo rustig is en er niet gecontroleerd wordt denk ik ook wel dat dat kan, mits men z'n hond kent en weet wat de gevaren zijn van van het pad af gaan en/of jagen.

Bijzonder hoe dat hier gaat maar vergeleken met Nederlandse losloopgebieden vind ik het een zegen. Mijn ervaring in Utrecht is dat daar honden gerust overal heen en op iedereen af rennen en hier loopt alles wat los is netjes op het pad. Bij passeren lijnt iedereen z'n hond even aan of houdt bij zich. Maar goed je komt ook gemiddeld 1 andere wandelaar tegen per 30 minuten ipv 50 :Q:
:lol1:
Dat is heerlijk :ok:
Bij mijn weten mogen in Duitsland honden helemaal niet los?
Wordt toch wel gedaan als het veilig kan ;)
Afbeelding
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Jawel, het hangt van de gemeente af. In onze gemeente mag het buiten de bebouwde kom.
Maar goed het wordt op veel plekken gedoogd. Zelfs binnenstad Berlijn kom je nog wel eens loslopende honden tegen
Afbeelding
Plaats reactie