Toch best wel relaxt zo'n herder

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Gretha
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Toch best wel relaxt zo'n herder

Bericht door Gretha »

zeker na al onze vorige honden waar de trossen bananen gratis bij geleverd werden (Tux uitgezonderd).

Ik vind het heerlijk en geniet volop, dat terwijl ik altijd geroepen heb dat ik geen Herder mens ben en dat die er ook nooit zou komen.
Maarja, echt consequent kun je me niet noemen... :roll: Ik wilde ook never een klein hondje, een teef en pup.
Is ook mislukt. :engel:

Hij loopt niet op mijn hakken, maar blijft wel in de buurt. Om de zoveel tijd checkt hij even waar ik ben.
Dit filmpje was vanmorgen. Ik had hem alleen meegenomen omdat ik daarna even bij Henk op de zaak langs wilde en daar vindt Tux niks aan.
Voor Cash wel goed. Hij vindt soms mensen ineens doodeng. Deze keer niet, alle klanten en personeel werden vrolijk begroet.
Achteraf maar goed ook dat ik die kleine rat thuis gelaten had. Ze waren aan het zagen in het bos, dat is horror voor Tux.

5 maanden is hij nu
Afbeelding
Crutz
Posts in topic: 2

Re: Toch best wel relaxt zo'n herder

Bericht door Crutz »

Heerlijk toch zo’n ventje :I:
Destijds ook echt genoten vd beauceron reu die ik een paar maanden als loge gehad heb
Crutz

Bericht door Crutz »

Maar oké 5 maanden.
Als alles goed blijft gaan met meneer Crutz komt er over 2-3 jaar een beauceron pup. Alleen van m’n vrienden dus import en dan 4-5 maanden al. Dat wordt dus al een hele hond dan :schrik:
Gretha

Bericht door Gretha »

Crutz schreef: 03 feb 2023, 14:05 Maar oké 5 maanden.
Als alles goed blijft gaan met meneer Crutz komt er over 2-3 jaar een beauceron pup. Alleen van m’n vrienden dus import en dan 4-5 maanden al. Dat wordt dus al een hele hond dan :schrik:
Hahaha, best wel ja.
Ik hoef niet meer te bukken om hem een aai of snoepje te geven en ik ben lang (1,80 m) 😁
Afbeelding
runninggirl
Posts in topic: 1

Bericht door runninggirl »

Hij ziet er ook heel relaxed uit hoe hij rondloopt. :hartjes:
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ja, heerlijk hè? :lol1:
Ik kan de meer zelfstandige types die daardoor ook meer ruimte nemen net zo goed heel erg waarderen, maar ik loop veruit het meest relaxt met Mila en Fayah. Die hoef ik eigenlijk nooit te roepen of heel erg in het oog te houden en ze blijven van nature altijd in zicht en in contact. Ik ben dat door mijn wat onafhankelijkere honden erbij alleen maar meer gaan waarderen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Hahaha! Die slungelpoten😂
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Zo dan, ook alweer 5 maanden. Ik blijf het zeggen echt een gave hond, nu al. Hij wordt volgens mij straks echt zo’n mooie imposante gespierde reu. 😍 Ik vind het een heerlijke eigenschap het af en toe even contact zoeken onderweg. Brego doet het ook als andere honden ons tegemoet komen. Mag ik baasje? En dan met zo’n scheve lap uit zn mond. Genieten. 😊
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
S.V.

Bericht door S.V. »

groeit lekker op zeg , ik vind het een prachtige hond
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Hij zit in de elastieke slungelfase. Lief.
HillieS
Posts in topic: 3
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Heerlijk zeg!
Afbeelding
Gretha

Bericht door Gretha »

Diana schreef: 03 feb 2023, 14:38 Ja, heerlijk hè? :lol1:
Ik kan de meer zelfstandige types die daardoor ook meer ruimte nemen net zo goed heel erg waarderen, maar ik loop veruit het meest relaxt met Mila en Fayah. Die hoef ik eigenlijk nooit te roepen of heel erg in het oog te houden en ze blijven van nature altijd in zicht en in contact. Ik ben dat door mijn wat onafhankelijkere honden erbij alleen maar meer gaan waarderen.
Ik heb altijd zelfstandige of eigenwijze honden gehad en vond dat nooit een probleem. Maar ik denk dat ik dat nu niet meer zou willen.
Compleet ontspannen lopen is ook wel fijn. Ik vind het eigenlijk jammer dat Tux zo'n enorm jacht instinct heeft waardoor ik bij haar ook erg scherp moet zijn op veranderingen in haar houding tijdens het lopen. Buiten dat om luistert ze ook fantastisch. Neemt wel veel meer ruimte, maar dat vind ik wel leuk.
Ze kan zo lekker racen met een grijns van oor tot oor. :hartjes:
Marc schreef: 03 feb 2023, 16:09 Hij zit in de elastieke slungelfase. Lief.
Nanna schreef: 03 feb 2023, 15:02 Hahaha! Die slungelpoten😂
Zijn huidige bijnaam is Giraf
Rosanne schreef: 03 feb 2023, 15:39 Zo dan, ook alweer 5 maanden. Ik blijf het zeggen echt een gave hond, nu al. Hij wordt volgens mij straks echt zo’n mooie imposante gespierde reu. 😍 Ik vind het een heerlijke eigenschap het af en toe even contact zoeken onderweg. Brego doet het ook als andere honden ons tegemoet komen. Mag ik baasje? En dan met zo’n scheve lap uit zn mond. Genieten. 😊
Dank je wel.
Op dit moment rent hij nog wel vaak naar honden (en mountainbikers :schrik: ) toe, maar is wel zo weer mee te roepen.

S.V. schreef: 03 feb 2023, 16:05 groeit lekker op zeg , ik vind het een prachtige hond
Dank je wel!
runninggirl schreef: 03 feb 2023, 14:21 Hij ziet er ook heel relaxed uit hoe hij rondloopt. :hartjes:
Hij is wel regelmatig onzeker en vindt veel dingen spannend (schijnt bij veel jonge Boosjes zo te zijn), maar hij kijkt dan meestal even naar mij. En als ik dan zeg of laat merken dat het goed is, vertrouwd hij daar ook wel op over het algemeen.
Nu zorgen dat dat vertrouwen niet beschaamd wordt en dan denk ik dat hij eenmaal volwassen een hond met voldoende zelfvertrouwen zal zijn.

Het is ook stiekem wel schattig als zo'n reuzen pup tussen je benen of achter je komt zitten, of zijn neus in mijn hand drukt. Moederrrrr, help!!! :help1:
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Wat heerlijk!
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ja heerlijk is dat 😉
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Zo! Die is gegroeid. Ik dacht dat ik gisteren nog een filmpje zag waarop hij nauwelijks boven Tux uit kwam. :F: Goed, het zal iets langer geleden zijn geweest, maar wat gaat dat hard zeg!

Hij is heel mooi. :D
Afbeelding
Gretha

Bericht door Gretha »

*Esther schreef: 03 feb 2023, 21:46 Het zijn heerlijke honden. Mijn vriendin heeft ze en fokt ze, zo nu en dan. Lekker lomp en idd ook wat onzeker als ze opgroeien. Maar da's met goede begeleiding goed op te vangen. Hij ziet er mega relaxed uit! Heerlijk! Goede karakters zijn belangrijk bij dit ras. Er zitten ook nog wat scherpere lijnen in wanneer fokkers daar andere keuzes in maken, zullen we maar zeggen😉
Zijn vader OH PÉRAC DE L AMOURAUDIÈRE ken ik niet. Zijn moeder L'ESPRIT D'HAMRIK PALAISEAU is een hele relaxte hond.
Toen mijn moeder en ik op het erf uit de auto stapten kwam zij met haar 2 pups (Cash en zijn zusje) om de hoek van de schuur aanlopen. Ze snuffelde even aan ons en besloot blijkbaar dat het prima was en deed weer een paar stappen terug terwijl de baas nog niet in de buurt was. Het interesseerde haar vrij weinig dat de 2 pups uitgebreid geknuffeld werden. Ze bleef wel in de buurt, maar dat was het dan ook.
Echt ideaal.
Sandra&co schreef: 03 feb 2023, 23:11 Hey, hij begint al goed te verkleuren. Lekker jong heb je daar!
Hij is al een stuk donkerder geworden inderdaad. Zijn zusje die bij de fokker is blijven wonen is nog vrij licht. Deze foto is van 2 weken geleden als ik het goed heb. Daar staat ze samen met hun moeder op, die is ook erg donker.

Afbeelding
Frootje schreef: 03 feb 2023, 23:12 Zo! Die is gegroeid. Ik dacht dat ik gisteren nog een filmpje zag waarop hij nauwelijks boven Tux uit kwam. :F: Goed, het zal iets langer geleden zijn geweest, maar wat gaat dat hard zeg!

Hij is heel mooi. :D
Hahahahaha, mwah...dat is al even geleden hoor. :LOL:

Afbeelding
Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

Wat een zoete kleuterpup. :I:

Bij een volgende ronde wil ik ook iets herderigs.
HillieS

Bericht door HillieS »

Ik vond Yara ook een verademing na terriër Jamie.
Ook een in de herdergroep natuurlijk.
Zij kan ook makkelijk los, komt uit zichzelf regelmatig inchecken. Ook bij een groepswandeling met nog 15 (of meer ) Schapendoezen, komt ze regelmatig even hoi zeggen. En vervolgens weer 30 meter verderop crossen met anderen :LOL:
Met Jamie heb ik dat niet eigenlijk.
Met wandelingen met alleen Jamie en Yara (Jamie aan een lange lijn) loopt ze niet veel verder dan 20 meter van me vandaan. Heerlijk :I:
Afbeelding
Gretha

Bericht door Gretha »

Marlett schreef: 04 feb 2023, 19:54 Wat een zoete kleuterpup. :I:

Bij een volgende ronde wil ik ook iets herderigs.
Leuk, ben benieuwd wat het dan wordt. Kan het alleen maar aanraden.
Hylos schreef: 04 feb 2023, 20:09 Die foto met Tux :I:
We moeten je maar geloven dat ie maar 5 maanden is nog, het is er niet echt aan af te zien :engel:

En heerlijk dat filmpje! Wat moet dat een verschil zijn na een hond als Bronco.
Je kapot trainen en het wordt alsnog niks vs een hond die het ergens al gewoon in zich heeft.

We hebben het wel zwaar gehad met onze breedbekken :liefde:
Het is altijd best pittig geweest, maar het zorgt er ook voor dat ik dit nu extra waardeer. Ik had mijn tijd met Bronco nooit voor geen goud missen.
Een AmStaff is altijd een droom van me geweest en ik heb zo verschrikkelijk veel van hem geleerd. Vooral ook over mezelf en dat is enorm waardevol.
Sandra&co schreef: 05 feb 2023, 00:45 God, nou mot ik ook een Bozeron.
JA! :mrgreen:
HillieS schreef: 05 feb 2023, 10:18 Ik vond Yara ook een verademing na terriër Jamie.
Zij kan ook makkelijk los, komt uit zichzelf regelmatig inchecken. Ook bij een groepswandeling met nog 15 (of meer ) Schapendoezen, komt ze regelmatig even hoi zeggen. En vervolgens weer 30 meter verderop crossen met anderen :LOL:
Met wandelingen met alleen Jamie en Yara (Jamie aan een lange lijn) loopt ze niet veel verder dan 20 meter van me vandaan. Heerlijk :I:
Cash loopt bijna altijd los. Ik weet alleen nog niet hoe hij reageert op wild, maar ik verwacht dat hij er 30 m achteraan dartelt en dan gewoon weer terug te roepen is.
19 Februari hebben we een wandeling bij Velp van de Beauceron club. Ik ben zooooo benieuwd!! Eindelijk eens een aantal boosjes bij elkaar zien. Cash vergelijken met de rest en zien hoe hij zich in zo'n groep gedraagt. Ik hoop dat hij lekker kan spelen met zijn soortgenoten.
Wat dat betreft is hij wel echt een herder en dat klikt niet echt met andere rassen qua spelgedrag.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

HillieS schreef: 05 feb 2023, 10:18 Ik vond Yara ook een verademing na terriër Jamie.
Ik merk dat verschil nu ook met Bertus . Maar als Heavy meeloopt dan haalt ze hem telkens op 🤣 misschien gaat Cash dat ook nog doen bij Tux 😉
Afbeelding
HillieS

Bericht door HillieS »

Smoushond schreef: 06 feb 2023, 07:26
Ik merk dat verschil nu ook met Bertus . Maar als Heavy meeloopt dan haalt ze hem telkens op 🤣 misschien gaat Cash dat ook nog doen bij Tux 😉
:LOL:
Afbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

ik heb een zelfstandige hond met verlatingsangst - neemt ruimte om vervolgens in paniek te raken en weer dicht bij ons te lopen :mann:
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Barkley schreef: 06 feb 2023, 09:23
ik heb een zelfstandige hond met verlatingsangst - neemt ruimte om vervolgens in paniek te raken en weer dicht bij ons te lopen :mann:
Oeps :mrgreen: Nou ja, in jullie geval pakt die combinatie bij het loslopen dus toevallig wel gunstig uit :lol1:
Die van mij, vooral Amy, vertrouwen er 100% op dat ze mij toch altijd wel weer terugvinden. Weglopen doen ze niet, maar even uit zicht vinden ze geen probleem, ze weten dan echt wel waar ik ben. Taartje was veel erger, die ging ervan uit dat ik háár wel weer vond :mann:
De collies gaan eigenlijk nooit uit zicht, die houden graag op die manier altijd contact.
Afbeelding
Gretha

Bericht door Gretha »

Smoushond schreef: 06 feb 2023, 07:26
Ik ben bang van wel. Hij staat haar nu al op te wachten als ze terug komt rennen. Tux moet echt schijnbewegingen maken om langs hem te komen. :S:
Soms wel irritant, want ze komt dan netjes als ik roep maar hij springt er dan boven op. Als hij in mijn buurt staat kan ik het stoppen met een brul, maar niet als hij een meter of 10 verderop staat.
Tux komt plankgas aanrennen en dat triggert hem natuurlijk, leuk jaag spelletje.
Afbeelding
Plaats reactie