ranetje schreef: 02 nov 2023, 21:42
Gaat leuk

Ik moest even lachen met die kat.
Zag het zelfde wat ik bij mijn hond (katten jager als ze de kans zou krijgen) ook zie.
Heel bewust braaf meelopen, daarvoor beloond worden en dan toch nog heel even achterom kijken naar die kat
Oh ja, ze mag graag nog even omkijken altijd.

Ik vind het prima, ik zei altijd al tegen haar, kijken mag maar doe je met je oogjes.
Vandaag keek ze nog met haar oogjes naar 200 langslopende schapen. We waren vanaf het losloopgebied op weg naar de supermarkt toen we in de woonwijk ineens een enorme kudde schapen tegenkwamen. Ik had eigenlijk even geen idee wat ik moest doen want het was me compleet onduidelijk waar ze heen wilden en ze kwamen precies daar vandaan waar ik heen wilde. Dus ik had mijn scootmobiel maar even vlak achter een auto gezet en Aloy op de scootmobiel gezet zodat we niet in de weg stonden, want die auto stond daar toch al.

Maar blijkbaar stonden zowel die auto als ik vervolgens in de weg want de schapen moesten de andere kant op en de schapen die al op de weg liepen, moesten dus allemaal langs die auto en langs mijn scootmobiel, en ze slaagden er ook nog in om van twee kanten te komen, dus aan allebei de kanten werden we rakelings gepasseerd door schapen.
Aloy heeft na de initiële 'oeps!' reactie (ze kroop even achteruit en ging nog wat meer tussen mijn benen zitten) zichzelf heel snel hersteld en keek haar ogen uit. Als ze haar kop had uitgestoken had ze zo een hapje kunnen nemen maar dat deed ze natuurlijk niet en ik lette ook wel op.

Toen kwam ook de Border Collie nog rakelings langs ons heen, die wilde ze stiekem wel afleiden maar ze liet het keurig uit haar hoofd toen ik dat vroeg.

Uh uh, dat mogen ze bij jou ook niet, Aloy.
Overigens kan ik ondanks haar Kelpiegenen het schapendrijven wel van ons lijstje halen geloof ik, want ze snapt echt helemaal niks van die gekke wezens.