logeetje *weer naar huis*

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Loraine
Posts in topic: 10
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

logeetje *weer naar huis*

Bericht door Loraine »

Per zondag komt terrorwawa Puckje, ook wel Fuckje of Napoleon, hier een paar weken logeren.
Het is een achillespeesbijter, dus los laten lopen wanneer er volk over de vloer komt is geen doen.
Nou heb ik nog een zooi click&connect paneeltjes vd cavia's, daar past die overmaatse cavia perfect achter. :idea:
In principe loopt hij gewoon los door het huis maar met voeren en visite is het handiger om hem even apart te zetten. 😉
Vooral ook omdat Joep en Dívka voernijd hebben en hij zo brutaal is als de neten. :schrik:

Het is ±140*70cm groot:
Afbeelding
Er moeten nog een voerbakje, een lekker kleedje en een knaagje in en mss nog een speeltje, maar in principe zijn we nu klaar om de kleine man te ontvangen. :E:

Dit is het heerschap trouwens:
Afbeelding

Afbeelding

Hij is best lief hoor, maar er zit een ego op dat groter is dan goed voor hem. :')
De ene keer dat ik hem zie ben ik oké, de volgende keer gromt hij als ik hem aankijk, maar als 'papa' even weg is ben ik zijn de facto 'mama' en kan ik alles met hem. :mann:
Laatst gewijzigd door Loraine op 27 jan 2025, 17:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 1

Re: logeetje

Bericht door Nanna »

Hij ziet eruit zoals hij is😂
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Ja exact 🤣
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Het logeren gaat niet door.
Puck is vannacht gegrepen door een andere hond, heeft t/m ergens vanmiddag in het Dierenziekenhuis gelegen en is nu herstellende van de operatie.
Ze hebben besloten hem zo niet op zo'n afstand uit logeren te sturen, als ik in de buurt van het vakantiepark had gewoond hadden ze het nog wel aangedurfd maar ze zitten dadelijk in Noord Limburg geloof ik en dan ben je niet zo ff hier als er complicaties optreden ofzo.

Zo loopt hij er nu bij:
Afbeelding
Afbeelding
Cooper
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: logeetje *gecanceld*

Bericht door Cooper »

En nu? Vakantie ook gecanceld of nemen ze hem mee?
Sneu trouwens voor het beestje, is deze keer dus tegen de verkeerde aangelopen :schrik: .
Loraine

Bericht door Loraine »

De verkeerde kwam uit een tuin gerend toen daar de poort open gedaan werd en klapte ogenschijnlijk vanuit het niets op de smurf. :schrik:
Ging ook voor de kill, Puck wist gelukkig na de eerste beet onder een auto te vluchten waardoor het bij een zo ongeveer zwarte bloeduitstorting op de rug en een gat naast zijn lies bleef.
Ouwe Toobs (bijna of net 16 jaar) liep er ook bij en die heeft vanaf dat de buurhond eraan kwam tot nadat alles weer tot rust kwam helemaal in paniek lopen gillen en krijsen. :jank:

Ze gaan gewoon op vakantie, nemen hem mee en nemen morgen contact op met een dierenarts daar in de buurt.
Ze hadden het nog over Toobs hierheen sturen, maar die trekt dat niet meer, hij is doof, zeer slechtziend, lichtelijk aan het dementeren en hangt ontzettend aan zijn vaste kringetje van mensen en honden.
Die 3 wildebrassen hier zou hij ook slecht trekken.
Toen hadden we het ook nog over Fonzy, maar die vreet mijn cavia's op dus dat leek ons ook niet verstandig. :Q:

Na de stress van vannacht en vandaag kunnen mijn ouders wat extra rust gebruiken ipv nog even hierheen te rijden en dan maandag op vakantie te gaan.😉
Dus de honden blijven bij hen en we zien elkaar begin augustus weer. 😊
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 3

Bericht door Sterre »

Wat een traumatische gebeurtenis. Vreselijk. En Toobs :cry: wat zielig ook.
Cooper
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Allemachtig wat een schrik.
Hopelijk komt iedereen weer een beetje bij tijdens de vakantie.
sonj@

Bericht door sonj@ »

Ach wat sneu.
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

zonder verder kijken, nadenken of hond vastnemen de poort opengooien..... en een ander zit met de ellende. Lekker dan.
Beterschap voor Puck.
Loraine

Bericht door Loraine »

Pauline schreef: 07 jul 2024, 15:23 zonder verder kijken, nadenken of hond vastnemen de poort opengooien..... en een ander zit met de ellende. Lekker dan.
Beterschap voor Puck.
Wat ik begreep is dat een gezinslid thuiskwam, de poort opende, niet wetende dat de hond buiten was en hij er toen tussenuit peerde.
Maar ook dat het de eerste keer was dat er wat voorviel met die hond.
Ontzettend klote natuurlijk, maar helaas is de tijd niet terug te draaien.

Straks even met mijn ouders bellen om te kijken hoe het nu met Puckje gaat.
Ik heb na gisteravond niets meer gehoord maar ga er vanuit dat geen nieuws goed nieuws is.

Het rennetje is inmiddels afgebroken, het blikvoer wat ik gekocht heb nemen mijn ouders van me over en ze hebben ook aangeboden de zakken brokjes over te kopen.
Maar buiten het formaat is het precies hetzelfde als wat mijn eigen honden eten dus dat bekijken we wel ff als ze hier zijn na hun vakantie. 😊
De stoffen bench staat er nog, die wordt normaal ook door Dívka en Joep gebruikt als mand, samen met de andere benches.
Afbeelding
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Loraine schreef: 07 jul 2024, 15:35 Wat ik begreep is dat een gezinslid thuiskwam, de poort opende, niet wetende dat de hond buiten was en hij er toen tussenuit peerde.
Maar ook dat het de eerste keer was dat er wat voorviel met die hond.
Ontzettend klote natuurlijk, maar helaas is de tijd niet terug te draaien.
oh, dan zullen die mensen zelf ook wel geschrokken zijn.
Loraine

Bericht door Loraine »

Getuige hun reactie wel ja.
En het siert ze uiteraard dat ze zelf ook gelijk naar de dierenkliniek gereden zijn met mijn stiefvader en Puck ipv de pleiterik te nemen of te gillen dat het Pucks eigen schuld was want hij keek verkeerd ofzo.
Niet dat dat ze vrij pleit maar ze lijken vooralsnog hun verantwoordelijkheid te nemen en geleerd te hebben van het voorval.
Afbeelding
Loraine

Re: logeetje *herkansing*

Bericht door Loraine »

Nadat Puck niet kwam logeren en toen hij net weer een beetje hersteld was vd aanval van buurhond 1, werd hij gegrepen door buurhond 2 en kon weer naar het Dierenziekenhuis voor hechtingen. :schrik:
Inmiddels is hij volledig hersteld, nog wel wat gevoelig op de plekken waar hij gaten had en gaan mijn ouders een weekend weg zonder de honden.
Of ik Puck en ouwe demente Toobs (16,5 jaar inmiddels) wilde opvangen dat weekend?
Tuurlijk, schuif maar over de drempel. :E:

Gisteravond werden ze gebracht, we hebben nog even doorgesproken wat te doen als het niet gaat.
Ze hebben in het verleden Toobs en zijn nestbroer bij een pension gebracht waar ze niets konden aanvangen met die 2 en 2023 konden ze Toobs en Puck na 2 dagen ophalen bij mijn stiefbroertje want ze waren te moeilijk. :O:
Dan hebben de heren toch echt pech, mijn ouders zitten dadelijk op 10u rijden dus ze ff ophalen is geen optie en meenemen ook niet ivm geen geldige rabiës etc.
Gelukkig heb ik een tuin, dus als uitlaten een ramp zou worden kunnen ze zichzelf daar uitlaten. :ok:
Ik ben 24/7 thuis buiten de uitlaatrondes en boodschappen om, dan kunnen ze in de buggy mee, kap gaat dicht ivm graaiende handen en een bijtende Puck.
Oftewel; komt wel goed en zo niet dan toch. :E:

Gisteravond zat Puck in de gang voor het hekje, wachtend of mijn moeder hem nog kwam ophalen.🥺
Er werd af en toe geblaft als er iemand voor het huis langs liep, dat heb ik opgelost door het licht in de gang aan te zetten zodat ze niet meer zagen wat er buiten gebeurde.
Uitlaten verliep prima, vanmorgen vroeg wat onrust omdat ze nu wel konden zien dat er mensen passeerden.
Inmiddels heeft Puck ontdekt dat er speciaal voor hem een stevige doos bij de hocker aan mijn voeteneind geplaatst is zodat hij zelf op bed kan komen. :lol1:
Toobs snapt er de helft vd tijd weinig van, maar zijn vertrouwde maatje is er en mijn moeder heeft wat kleden meegegeven dus hij heeft een paar plekken die vertrouwd ruiken.

Volgens mijn moeder gaat het een stuk beter dan ze durfde te hopen. :mrgreen:
Maar ik vraag gewoon niets van ze en laat ze zelf naar me toe komen als dat ff kan.
Plus ik ken ze natuurlijk al jaren, ook al zie ik ze maar een paar weekenden per jaar, dus ik weet wel een beetje wat ik met ze moet aanvangen. :lol1:
Afbeelding
sonj@

Bericht door sonj@ »

Dat klinkt niet verkeerd. Hopelijk blijft het goed gaan. Succes.
Sterre

Bericht door Sterre »

Wat fijn voor je ouders dat je zo goed met de hondjes overweg kan. Niet te geloven dat Puck nog een keer gegrepen is. Arm beest.
CatnDog
Posts in topic: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Leuke buurhonden heeft Puck. :schrik:
Loraine

Bericht door Loraine »

Puck en ik hebben een tolerantie-verhouding en Toobs is gelukkig een stuk milder in zijn gedrag geworden want als hij nog zo was als in zijn jonge jaren had ik hem niet in huis genomen, nog niet voor een uurtje. :schrik:
Toobs was een hysterische takketerriër die gewoon onbereikbaar werd in zijn hysterie zogauw hij andere honden zag en niet omdat hij er zo graag vriendjes mee wilde worden.
Heb hem weleens een schop onder zijn kont gegeven om hem eruit te 'snappen' na echt de volledige trukendoos en meer uit de kast getrokken te hebben om hem weer bereikbaar te krijgen. :bloos:
Oh en mensen die in zijn (behoorlijk grote) aura kwamen beet hij ook gelijk maar even. :x
Zo is hij eens zelf naar mijn ex gelopen, vlak naast haar gaan zitten en bedacht na een tijdje dat hij niet meer geaaid wilde worden.
Ipv gewoon weg te lopen heeft hij haar gebeten. :zweep:

En Puck is gewoon een eenmanshondje, ontzettend gericht op mijn stiefvader en de rest wordt getolereerd of net aan geaccepteerd.
Vreemde honden vindt hij nogal spannend, deels omdat hij een kruimeltje is, deels omdat hij natuurlijk behoorlijk te grazen genomen is.
Maar voor hem hanteer ik hetzelfde als voor Dívka; hij hoeft er niets mee en we houden afstand, lukt dat niet dan neem ik hem op de arm of ik parkeer hem in de buggy. :ok:

Beiden zijn op hun manier ontzettend leuk hoor, maar geen allemansvriendjes ofzo en hebben een gebruiksaanwijzing. :mann:
Maar ze zijn imo niet dusdanig moeilijk dat ze helemaal niet uit te besteden zijn zolang er maar met gezond verstand en respect voor hun karaktertjes mee omgegaan wordt.😊

Mijn stiefbroertje heeft zelf 2 labradoodles van ±40-45cm hoog en hij vindt Toobs en Puckje dus te moeilijk omdat ze van zich af mopperen als B&B te druk of opdringerig zijn en Puck bijt de visite in de achillespees.
Die heeft nu Fonzy in huis, wil je een makkelijkere hond dan moet je naar Bart Smit ofzo. :P
Of nee, hij jaagt op katten (stopt direct als je een brul geeft) en vreet mijn cavia's op als hij de kans krijgt, maar buiten dat is hij poepmakkelijk zolang hij om de dag even kan socializen op het hondenveld ofzo:
Trekt nooit aan de riem, kan met alle honden, katten die eigen zijn gaat goed, vindt iedereen leuk, kan loslopen, heeft geen voernijd oid.
Die kun je echt door kleine kinderen laten uitlaten (dan zijn katten buiten ineens geen probleem) of aan de grootste idioten toevertrouwen.

Ja Puck heeft echt dubbele pech gehad en tegelijkertijd ontzettend veel mazzel dat de tweede hond (een Staffordshire Bull Terriër) hem grotendeels op zijn (fake k9) tuig te pakken had.
De tandafdrukken staan er nog in. :schrik:
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Gistermiddag besloot Puck dat hij mijn begeleiding niet tolereerde. :schrik:
Gelukkig zat hij in het klaargezette rennetje en na hem daaruit gepakt te hebben en in zijn oren te fluisteren dat hij heus wel in mijn airfryer past en we voor 's avonds gebakken Puck op het menu hadden staan :mann: bondt hij in.

Toobs was gewoon zijn eigen ikje, die ging naast de begeleiding op de bank liggen en vond het verder wel prima.
In de woonkamer draagt hij een luier, wanneer de deur naar de woonkamer dicht is gaat de luier af.
Dit omdat hij binnenshuis plast, hij drinkt nogal veel en lijkt steeds te vergeten dat hij gedronken heeft en drinkt dan nog meer om vervolgens zijn blaas om de haverklap te legen.
In de woonkamer heb ik tapijten en onbehandelde grenen kasten, daar wil ik echt geen plassende honden hebben. :x
De gang/keuken/slaapkamer zijn makkelijk afneembaar met een doek en/of dweil en wat er aan textiel ligt is zo in de wasmachine gestopt, plus dat 24/7 in volgezeken luiers ondanks tig keer verschonen me niet zo bevorderlijk lijkt voor de huid.
Hij weet de weg naar de tuin, dus veel plasjes doet hij daar gelukkig. 😊

Ik heb al aangegeven bij mijn moeder dat het verstandig zou zijn om Toby's nierwaardes te laten checken om problemen daarmee uit te sluiten. 😉

Vanmorgen vroeg was ik Puck kwijt, eenmaal gevonden was hij niet blij dat ik hem per ongeluk had gewekt. :mann:
Afbeelding

Afbeelding
Dit is trouwens de plek die ze zich hebben toegeëigend, ze mogen op bed, in de bench of in de grote mand onder het bed maar nope, mand in de gang it is.
Heb er hun kleden op gegooid, liggen ze lekker zacht en warm. :hartjes:
Afbeelding
Loraine

Re: logeetje *weer naar huis*

Bericht door Loraine »

De heren zijn vanmiddag weer opgehaald.
Mahdutje weer blij dat hij meer onverdeelde aandacht krijgt en niet meer met Puckje opgescheept zit.
Puckje is een beetje eng volgens Mahdutje. :')
Nou kan Puck ook echt wel fel uit de hoek komen bij het minste of geringste, dus ik snap het ook wel een beetje.
Puck kwam vh weekend vlakbij Mahdutje op bed zitten en ik dacht dat Mahdutje zijn oogjes zowat uit de kassen kwamen zetten.

Toobs was geen happy camper afgelopen weekend, hij was onrustig, gaf hele concerten, was flink in de war en was niet tot rust te brengen.
Hadden we al wel verwacht, je kunt oude demente hondjes beter niet verplaatsen.
Besluit is dan ook genomen dat hij niet meer uit logeren gaat als dat ook maar even te voorkomen valt.😊

Zogauw ze mijn moeder zagen en doorhadden dat ze weer mee naar huis mochten kwam Toobs tot rust. :hartjes:
Puckje mocht ik nog even knuffelen, maar ik verwacht dat het de volgende keer dat we elkaar zien weer bij het oude niveau van tolerantie zit. :P
Afbeelding
Sterre

Re: logeetje *weer naar huis*

Bericht door Sterre »

Aaah Toobs. Fijn dat ze weer thuis zijn. Maar heel lief dat jij opgepast hebt.
Plaats reactie