Puck en ik hebben een tolerantie-verhouding en Toobs is gelukkig een stuk milder in zijn gedrag geworden want als hij nog zo was als in zijn jonge jaren had ik hem niet in huis genomen, nog niet voor een uurtje.
Toobs was een hysterische takketerriër die gewoon onbereikbaar werd in zijn hysterie zogauw hij andere honden zag en niet omdat hij er zo graag vriendjes mee wilde worden.
Heb hem weleens een schop onder zijn kont gegeven om hem eruit te 'snappen' na echt de volledige trukendoos en meer uit de kast getrokken te hebben om hem weer bereikbaar te krijgen.
Oh en mensen die in zijn (behoorlijk grote) aura kwamen beet hij ook gelijk maar even.
Zo is hij eens zelf naar mijn ex gelopen, vlak naast haar gaan zitten en bedacht na een tijdje dat hij niet meer geaaid wilde worden.
Ipv gewoon weg te lopen heeft hij haar gebeten.
En Puck is gewoon een eenmanshondje, ontzettend gericht op mijn stiefvader en de rest wordt getolereerd of net aan geaccepteerd.
Vreemde honden vindt hij nogal spannend, deels omdat hij een kruimeltje is, deels omdat hij natuurlijk behoorlijk te grazen genomen is.
Maar voor hem hanteer ik hetzelfde als voor Dívka; hij hoeft er niets mee en we houden afstand, lukt dat niet dan neem ik hem op de arm of ik parkeer hem in de buggy.
Beiden zijn op hun manier ontzettend leuk hoor, maar geen allemansvriendjes ofzo en hebben een gebruiksaanwijzing.
Maar ze zijn imo niet dusdanig moeilijk dat ze helemaal niet uit te besteden zijn zolang er maar met gezond verstand en respect voor hun karaktertjes mee omgegaan wordt.
Mijn stiefbroertje heeft zelf 2 labradoodles van ±40-45cm hoog en hij vindt Toobs en Puckje dus te moeilijk omdat ze van zich af mopperen als B&B te druk of opdringerig zijn en Puck bijt de visite in de achillespees.
Die heeft nu Fonzy in huis, wil je een makkelijkere hond dan moet je naar Bart Smit ofzo.
Of nee, hij jaagt op katten (stopt direct als je een brul geeft) en vreet mijn cavia's op als hij de kans krijgt, maar buiten dat is hij poepmakkelijk zolang hij om de dag even kan socializen op het hondenveld ofzo:
Trekt nooit aan de riem, kan met alle honden, katten die eigen zijn gaat goed, vindt iedereen leuk, kan loslopen, heeft geen voernijd oid.
Die kun je echt door kleine kinderen laten uitlaten (dan zijn katten buiten ineens geen probleem) of aan de grootste idioten toevertrouwen.
Ja Puck heeft echt dubbele pech gehad en tegelijkertijd ontzettend veel mazzel dat de tweede hond (een Staffordshire Bull Terriër) hem grotendeels op zijn (fake k9) tuig te pakken had.
De tandafdrukken staan er nog in.