Werktokkel

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gonnie
Posts in topic: 4

Re: Werktokkel

Bericht door Gonnie »

Diana schreef: 17 jul 2025, 19:55
Marc schreef: 17 jul 2025, 08:01 Nee in dit geval zijn het wilde ratten. Er zitten fretten in die krat. Dus fretten hebben de ratten uit hun holen gejaagd waarna de teckel ze heeft gedood. Ik moest ook even kijken want ik dacht precies hetzelfde.
Zo jagen ze hier op de berg achter mijn huis ook met podenco's en fretten. Die fretten worden de konijnenholen ingestuurd (in burchten die notabene door jagers zijn gebouwd) en die podenco's staan bij de uitgangen te wachten om de konijnen op te vangen en dood te bijten. Daar is niet veel talent voor nodig.
Marc schreef: 17 jul 2025, 08:01 Een wilde rat doodbijten is ook peanuts. Bas heeft dat twee jaar geleden voor het laatst gedaan met wandelen. Guus ving een grote mannetjes bruine rat. Dat doet hij wel vaker. Bas pakte hem af en schudde hem dood op haar 15e met drie tanden. Ze schudden gewoon keihard en dan breekt dat dier 5 keer zijn rug en beweegt niet meer. Als hij dan niet dood is bijten mijn honden nog eens heel hard in het midden. Dan is hij wel dood. Of snel daarna dood.

Ik vind het alleen altijd zo bijzonder dat dit dan spectaculair gedrag is. Bas en Guus doden ook elke rat buiten. Mollen mollen ze ook. Voor mijn gevoel is er niks spectaculairs aan. De York van vrienden van ons idem. De labradoodle van de buren doodt ook ratten. Geen gelul want laatst greep ze een hele flinke bij de vijver en heeft hem dood geschud.
Hier is Amy de rattenvanger, maar de katten kunnen er ook wat van. Inclusief kat Nena van 3,5 kilo.
Gonnie schreef: 17 jul 2025, 14:25 Tanja heeft hier beneden ook een keer een rat gevangen, die stak ineens vlak voor haar over, dus hoppa, alleen was die rat ook weer zo los, want die beet terug in haar neus, Tanja gillen en bloeden. En die rat bleef half dood in het gras liggen al piepend. Echt zielig. Later was hij toch dood.
Dat deed Amy een keer in een druk bos op een zondagmiddag, ze zat gewoon aan de flex, vrij kort ook nog, en opeens -hap!- had ze een rat in de berm te pakken. Met allemaal families die voor en achter ons liepen en krijsende en huilende kinderen tot gevolg :engel:
Haha, ja sommigen mensen kunnen daar niet tegen. Tanja zat ook gewoon aan de flex, maar ja, die rat kwam zo bij haar terecht toen hij overstak.
Afbeelding

Tanja en Anne
CatnDog
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Gonnie schreef: 18 jul 2025, 12:03 Ach, ik ben niet zo snel bang voor ziektes. Daarom is het eigenlijk ook niet dat ik geen zwerfkatten of zwerfhonden aai, ik vind het gewoon vies als honden en katten er erg onverzorgd uit zien. Zo zijn er ook weleens honden die komen om geaaid te worden, maar sommige van die honden stinken verschrikkelijk als zo hond tegen je aan staat stinkt je jas gelijk een uur in de wind. Bah.
Zo kwam er ooit een newfoundlander tegen me aan staan, ging zowat over mijn nek van de lucht van die hond. Mijn jas bleef dagen stinken.
Mijn honden drinken ook uit de smerigste waterplassen of greppels. Hebben ze nooit last van.
:LOL: Gatsie.
'Wet dog' schijnt wel echt een beruchte vieze geur te zijn, maar ik neem aan dat deze Newfoundlander toch wel iets erger was dan gemiddeld.
Gonnie
Posts in topic: 4

Bericht door Gonnie »

CatnDog schreef: 18 jul 2025, 13:54
Gonnie schreef: 18 jul 2025, 12:03 Ach, ik ben niet zo snel bang voor ziektes. Daarom is het eigenlijk ook niet dat ik geen zwerfkatten of zwerfhonden aai, ik vind het gewoon vies als honden en katten er erg onverzorgd uit zien. Zo zijn er ook weleens honden die komen om geaaid te worden, maar sommige van die honden stinken verschrikkelijk als zo hond tegen je aan staat stinkt je jas gelijk een uur in de wind. Bah.
Zo kwam er ooit een newfoundlander tegen me aan staan, ging zowat over mijn nek van de lucht van die hond. Mijn jas bleef dagen stinken.
Mijn honden drinken ook uit de smerigste waterplassen of greppels. Hebben ze nooit last van.
:LOL: Gatsie.
'Wet dog' schijnt wel echt een beruchte vieze geur te zijn, maar ik neem aan dat deze Newfoundlander toch wel iets erger was dan gemiddeld.
Nou, die hond was altijd droog en dan stonk hij ook. Hij stonk echt uren in de wind. Brr.
Afbeelding

Tanja en Anne
Plaats reactie