Susam schreef: 03 aug 2025, 13:44
Ik hoop niet dat ik een bak stront over me heen krijg, maar ik heb aangeboden te helpen met de herplaatsing van deze hond aangezien zij me enorm aan het hart gaat.
Ik heb haar een tijdje getraind en met haar gewandeld en dingen ondernomen, omdat de eigenaren het hebben van dit soort hond onderschat hebben en te weinig tijd hadden/hebben.
Ik weet het allemaal, ik ben veel meer geholpen met iemand die misschien iemand kent waar dit fantastische hondje terecht kan komen, dus mochten jullie iemand weten, dan super super super graag.
Wij zijn op zoek vanuit Limburg naar een nieuwe eigenaar voor een jonge en enthousiaste (werk) hond van ruim zes maanden oud.
Dit teefje heeft een puppy cursus doorlopen en beheerst de basisbeginselen van gehoorzaamheid (zit, aan de lijn wandelen, los lopen).
Ze is levendig, enthousiast, sociaal naar mensen en andere honden en bast van de energie.
Ze is vriendelijk en open naar nieuwe ervaringen.
Van eventuele angsten hebben wij nog weinig gemerkt (met aandacht voor angstfases die zij nog moet doorlopen).
Ze staat aan de vooravond van de puberteit en is een kruising van rassen waarbij er goed rekening gehouden dient te worden met het niveau van aanbieden van activiteiten en haar werklust, maar ook haar jachtinstinct.
Ze kan goed met andere honden opschieten, katten is niet getest.
Ze is nog jong en er zal intensief met haar getraind/gewerkt moeten worden om haar te laten functioneren in een huishouden.
Hiervan is tot nog toe weinig sprake geweest, dit zal dus allemaal getraind en opgebouwd moeten worden.
Wij plaatsen haar vanwege haar enthousiasme dan ook niet in een gezin met kleine kinderen.
Ze is zindelijk, lichamelijk in perfecte conditie, in het bezit van een paspoort en volgens schema ontwormd en geënt. Uiteraard is ze ook gechipt en geregistreerd.
Ze krijgt een Nexgard tablet voor vlooien en teken.
INFORMATIE:
Ras: Kruising Australian Shepherd X Friese Stabij
Geslacht: teefje
Leeftijd: 6 maanden oud
ZAKEN OM REKENING MEE TE HOUDEN:
- deze hond mag uiteraard nog geen trappen lopen in verband met haar leeftijd.
- ze is (nog) geen huishond, dit zal allemaal aangeleerd moeten worden
- ze is een kruising van zeer actieve rassen, hier dient echt rekening mee gehouden te worden, een paar rondjes rondom de kerk is voor haar veel te weinig.
Ze zal het best functioneren bij een eventuele taak die bij haar ras eigenschappen past, hersenwerk en voldoende beweging.
Ze kan los lopen (na gewenning) en houdt van het bos, zaken op straat moeten rustig opgebouwd worden en ze moet de tijd krijgen om met zachte doch consequente hand begeleid te worden in het dagelijkse leven, zoals grote voertuigen, harde geluiden, stadsomgeving enz enz. Ze kan mee in de auto en dit is zowel in een bench als op de achterbank met gordel aangeleerd. Ze is niet misselijk in de auto en kijkt graag naar alles wat voorbij komt.
We zoeken liefhebbers van het ras (rassen) die begrijpen dat deze hond nog veel moet leren en de komende periode intensief begeleid moet worden door haar puberteit, eerste loopsheid en het uitbreiden van de wereld ontdekken.
Deze hond is, hoewel ongelooflijk lief en ongecompliceerd, geen beginnershond gezien haar ras eigenschappen.
Potentiële adoptanten kunnen contact opnemen via een privé bericht.
Er wordt een adoptie bijdrage gevraagd.