Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
ranetje
Posts in topic: 14

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door ranetje »

CatnDog schreef: 03 aug 2025, 15:00
ranetje schreef: 02 aug 2025, 21:51
CatnDog schreef: 02 aug 2025, 20:46
Een vriendin van me had een hamster aan haar hond geintroduceerd die best wel een sterk jachtinstinct heeft. Dat vond ik toch wel een beetje spannend. Het is goed gegaan, maar ja, had ook hap-slik-weg kunnen zijn. :schrik:
Hap-slik-weg doet me denken aan het volgende:
Zoontje van een vriend van ons introduceerde zijn muisje aan de kat.
En toen was er alleen nog een heel voldane kat. :teeth:
Arme kind getraumatiseerd voor het leven.
Dat viel mee
Hij vond het later voornamelijk nogal dom van zichzelf :P
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 53
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

ranetje schreef: 03 aug 2025, 15:30
CatnDog schreef: 03 aug 2025, 15:00
ranetje schreef: 02 aug 2025, 21:51
Hap-slik-weg doet me denken aan het volgende:
Zoontje van een vriend van ons introduceerde zijn muisje aan de kat.
En toen was er alleen nog een heel voldane kat. :teeth:
Arme kind getraumatiseerd voor het leven.
Dat viel mee
Hij vond het later voornamelijk nogal dom van zichzelf :P
Dat valt zeker mee. Dan heeft hij er ook van geleerd. :ok:
EchoMira
Posts in topic: 114
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Susam schreef: 03 aug 2025, 14:03
blondie schreef: 03 aug 2025, 14:01 En indicatie benoemen van adoptiebijdragen is misschien handig.
dat doe ik bij interesse, daar is namelijk over te praten
Nee. Er is niet over te praten.
Je verdient geen geld aan je hond dumpen.

Ik ga haar uberhaupt niet nemen dus het is een non-discussie maar ik betaal helemaal niets voor een particuliere herplaatser. Principekwestie.
Je zou mij moeten betalen. Dan geef je je hond nog iets mee in plaats van je er een lente mee vermaken en je handen er van te wassen.

En waarom gaat een pup van 6 maanden in godesnaam niet gewoon terug naar de fokker? Mijn pups zijn vandaag 5 jaar. Kun je op elk moment terug geven. Graag zelfs.
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

Maar ik snap bepaalde dingen toch niet.
Je schrijft slechte start? Ze is toch goed verzorgd en goed behandeld? Of niet?
Waarom is ze aangeschaft en niet binnen gehouden? Dus ze kent het in huis wonen niet. Honden die buiten leven zijn zelden rustige gezinshonden want ze wonen niet in de roedel. Dus ze zijn super enthousiast als er iemand komt. Dus druk. Maar een hondje aanschaffen en die dan ergens buiten in een wei zetten is wel raar.

Druk zijn en kinderen omver lopen is echt niet iets van het ras maar gewoon van totaal gebrek aan manieren en opvoeding. Dat doet ze bij een hond ook niet. En bij mij ook niet. Dus dat is niet zozeer een rasding. Een Duitse herder die niet opgevoed is springt ook tegen kinderen aan en duwt ze al likkend achterover tegen de grond. Boxers en golden retrievers doen dat ook. Elke hond die enthousiast is en niet opgevoed.

Het is een mooi hondje dat vast snel een plekje krijgt. Aussie x Stabij is echt geen horror combi. Stabijs zijn helemaal niet zo lastig en Aussies soms wel soms niet.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Susam schreef: 04 aug 2025, 07:35
Marc schreef: 04 aug 2025, 06:37 Maar ik snap bepaalde dingen toch niet.
Waarom is ze aangeschaft en niet binnen gehouden? Dus ze kent het in huis wonen niet. Honden die buiten leven zijn zelden rustige gezinshonden want ze wonen niet in de roedel. Dus ze zijn super enthousiast als er iemand komt. Dus druk. Maar een hondje aanschaffen en die dan ergens buiten in een wei zetten is wel raar.

Druk zijn en kinderen omver lopen is echt niet iets van het ras maar gewoon van totaal gebrek aan manieren en opvoeding. Dat doet ze bij een hond ook niet. En bij mij ook niet. Dus dat is niet zozeer een rasding. Een Duitse herder die niet opgevoed is springt ook tegen kinderen aan en duwt ze al likkend achterover tegen de grond. Boxers en golden retrievers doen dat ook. Elke hond die enthousiast is en niet opgevoed.

Het is een mooi hondje dat vast snel een plekje krijgt. Aussie x Stabij is echt geen horror combi. Stabijs zijn helemaal niet zo lastig en Aussies soms wel soms niet.
dit.weet.ik.allemaal! ondertussen zit ze alleen in een wei terwijl de eigenaar in de zon ligt en ik haar nog nergens kan plaatsen.
Pas je op dat je niet de hele verantwoordelijkheid weghaalt? Want de eigenaar maakt verkeerde keuzes en jij zit er nu mee opgezadeld. Dus zorg dat dit niet jouw probleem wordt.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Posts in topic: 5

Bericht door ellen en de birmanen »

Marc schreef: 04 aug 2025, 09:44
Marc schreef: 04 aug 2025, 06:37 Maar ik snap bepaalde dingen toch niet.

dit.weet.ik.allemaal! ondertussen zit ze alleen in een wei terwijl de eigenaar in de zon ligt en ik haar nog nergens kan plaatsen.
Pas je op dat je niet de hele verantwoordelijkheid weghaalt? Want de eigenaar maakt verkeerde keuzes en jij zit er nu mee opgezadeld. Dus zorg dat dit niet jouw probleem wordt.
Marc, het is al haar probleem. als jij als eigenaar op vakantie gaat en een ander met jou hond opzadelt dan ben jij als eigenaar van het probleem hond af.
Maart
Posts in topic: 33
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Een reden waarom ik geen dieren meer deel. Ooit ook zo gevallen voor een hond, alles deed ik er voor. Tot de eigenaar besloot de hond te verkopen. Daar zit je dan met een gevoelsmatige eigen hond die uit je leven gerukt wordt en je maar hebt te hopen dat het goed komt.
Sindsdien zijn al mijn dieren altijd van mij, ook met partner was het heel erg duidelijk wie van wie was en moest ik in de toekomst een partner hebben, dan gaan we ook geen dieren 'samen' hebben, al betreft het een goudvis.

Diegene die ze het liefste zien, worden er toch altijd de dupe van en dan ineens heb je niets meer in te brengen want ineens is het toch niet jouw dier :Q:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Susam schreef: 04 aug 2025, 06:10 dat bedoelde ik ook, mocht er iemand zijn die haar wil en begrijpt dat er nog een hele hoop werk te doen is, dan is er geen adoptiebijdrage,

Maar als het weer een halfbakken afhaker wordt betaalt die wel?
Dus asjeblieft, help me in plaats van dit. Ze is niet van mij, ze kan niet bij mij, ik heb officieel niet de verantwoordelijkheid maar als ik het niet doe, dan gaat ze voor nop op marktplaats.
Ik zou niet weten hoe ik die hond kan helpen en heb ook niet zo´n zin in instructies over wat ik wel en niet mag zeggen omdat jij ermee bezig bent.
Het hangt van fokkeuzes tot plaatsing tot opvoeding tot herplaatsing allemaal van willekeurig en slapheid aan elkaar. Als ik jou was zou ik mijn handen er van wassen. Laat mensen in godesnaam ergens een keer in hun leven verantwoordelijkheid voor nemen.
Marc

Bericht door Marc »

ellen en de birmanen schreef: 04 aug 2025, 10:52

Marc, het is al haar probleem. als jij als eigenaar op vakantie gaat en een ander met jou hond opzadelt dan ben jij als eigenaar van het probleem hond af.
Dan zou ik de hond eten geven of wat er dan ook afgesproken is en het daarna laten. Want als je de hond weg doet voor de eigenaar kan je toch ook de overdracht niet doen? Als het niet je eigen hond is?
Afbeelding
ellen en de birmanen
Posts in topic: 5

Bericht door ellen en de birmanen »

Marc schreef: 04 aug 2025, 11:15
ellen en de birmanen schreef: 04 aug 2025, 10:52

Dan zou ik de hond eten geven of wat er dan ook afgesproken is en het daarna laten. Want als je de hond weg doet voor de eigenaar kan je toch ook de overdracht niet doen? Als het niet je eigen hond is?
inderdaad. straks heb jij de hond weg gedaan, krijgen de eigenaren "spijt" en dan heb jij het gedaan. ik geef de hond eten volgens afspraak en de rest regel je maar als je terug bent van vakantie. jou hond, jou probleem en niet de mijne. het zou mij moeite kosten omdat ik het zielig vind voor de hond, maar zulk soort mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid kennen.
bij mij kunnen alle door mij gefokte honden terug komen als er problemen zijn, doe de hond terug naar de fokker en neem je verlies en laat de fokker een nieuwe baas zoeken. zo ja dan zit hij tijdelijk in een hok, maar wat is het verschil om in een weiland te zitten en geen aandacht te krijgen of in een hok waar je wel aandacht krijgt?
is het ideaal? nee. maar de wereld is niet ideaal.
Crutz
Posts in topic: 11

Bericht door Crutz »

Susam schreef: 04 aug 2025, 12:35 jullie hebben gelijk! Ik heb er net mijn handen van af getrokken, ik had een goeie plek bij de stichting van Yvette, maar ze vonden dat "extreem". dikke doei. mijn hart gebroken en mevrouw gaat op vakantie, ze bekijken het maar. Arme hond :(
Niet leuk nee.
Las wel dat ze terug kan naar de fokker.
Oké een fokker die ondoordacht geplaatst heeft. Maar fokkers die ondoordacht plaatsen nemen meestal ook niet terug. Dat is dus dan wel netjes
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Susam schreef: 04 aug 2025, 06:10 dat bedoelde ik ook, mocht er iemand zijn die haar wil en begrijpt dat er nog een hele hoop werk te doen is, dan is er geen adoptiebijdrage, maar dat ga ik niet in de advertentie erbij zetten.
Ze kan terug naar de fokker die ook een pension hebben en vol zitten met vakantie honden en dus daar nu geen tijd voor hebben, dat kan wel maar dan pas later dit jaar. En als ze dan loops wordt zit ze alsnog alleen in een hok.
Begrijp me niet verkeerd, ik deel al jullie meningen en ik ben zelf ook woest, maar het gaat oM DE HOND. En Ik probeer als enige met eigen tijd, geld en energie haar te helpen herplaatsen zodat er niet WEER een hond stukloopt door onkunde van mensen die de fuck geen idee hebben.
Dus asjeblieft, help me in plaats van dit. Ze is niet van mij, ze kan niet bij mij, ik heb officieel niet de verantwoordelijkheid maar als ik het niet doe, dan gaat ze voor nop op marktplaats.
Susam schreef: 04 aug 2025, 12:44 ik doe dit echt ook nooit meer. Met geen enkele hond. Echt, wat een afschuwelijk kut gevoel.
:knuffel1: Het is jouw schuld niet. Je hebt al zoveel voor haar gedaan en betekend. Ik vind het heel naar voor jou en voor Cindy. En voor Sambal. Het was ook zijn vriendinnetje.
Persoonlijk ben ik niet van Marktplaats, dus ik zou zelf liever HHIN of Verhuisdieren proberen of een asiel. In tegenstelling tot de berghond van laatst, lijkt ze me een hond die via een asiel relatief makkelijk te plaatsen is. Misschien wil een medewerker of een kennis van een medewerker haar graag adopteren. Ik heb altijd het idee dat er rond asiels een aardig netwerk bestaat.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Susam schreef: 04 aug 2025, 14:41 dank je wel :I: en ja dat denk ik ook! Ze screenen in ieder geval echt wel en meer dan deze "fokker" heeft gedaan.
Het draait op het eind altijd alleen maar om geld, ongelooflijk.
Ik snap dat ook niet.
Als ze niet naar je willen luisteren en andere keuzes maken, dan houdt het gewoon op. Als ze wordt verkocht, moet je het proberen los te laten. Je hebt alles gegeven. Je hebt je best gedaan en meer kan je niet doen.
Crutz

Bericht door Crutz »

Susam schreef: 04 aug 2025, 12:45
Crutz schreef: 04 aug 2025, 12:42
Susam schreef: 04 aug 2025, 12:35 jullie hebben gelijk! Ik heb er net mijn handen van af getrokken, ik had een goeie plek bij de stichting van Yvette, maar ze vonden dat "extreem". dikke doei. mijn hart gebroken en mevrouw gaat op vakantie, ze bekijken het maar. Arme hond :(
Niet leuk nee.
Las wel dat ze terug kan naar de fokker.
Oké een fokker die ondoordacht geplaatst heeft. Maar fokkers die ondoordacht plaatsen nemen meestal ook niet terug. Dat is dus dan wel netjes
een fokker met een ras of zes. En als ze zo dadelijk loops wordt, dan zit ze alsnog weer in een hok of de "fokker" heeft gelijk een nieuw fokteefje.

AWW nee. Dacht dat ze van een eenmalige combinatie oid kwam.
Nee niet de beste plek. Maar jij bent geen partij. Het enige wat je kan is loslaten.
Frootje
Posts in topic: 7
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Wat zonde. Ik dacht haar al te herkennen toen ze hier langskwam, van je foto’s met Sambal. Ik vind haar zo leuk, ze lijkt me echt geen moeilijke hond voor een eigenaar die wel weet wat het houden van een actieve hond inhoudt. Hopelijk krijgt ze toch een gouden mandje. Jij hebt je in elk geval heel erg voor haar ingezet, ik snap dat het je aan het hart gaat. Ik zou er ook mee zitten in zo’n situatie. :(
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Heel rot. Jammer dat er vanuit hier geen interesse is. Het is totaal mijn type hond niet. Kleur, uiterlijk en met name rassen kan en heb ik niets mee. Begon net even te twijfelen maar deze hond past totaal niet bij wat ik wil in een hond.
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 40

Bericht door Tineke »

Jammer want ze heeft verder niemand die haar belang in het oog houdt en zit straks bij een broodfukker.
Ik zou dus wel proberen een vinger aan de pols te houden en haar op een juiste plek zien te krijgen.
Niet voor die slapzakken die haar hebben aangeschaft maar voor het beestje zelf.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
alinelaila
Posts in topic: 4
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

CatnDog schreef: 04 aug 2025, 14:17
Susam schreef: 04 aug 2025, 06:10 dat bedoelde ik ook, mocht er iemand zijn die haar wil en begrijpt dat er nog een hele hoop werk te doen is, dan is er geen adoptiebijdrage, maar dat ga ik niet in de advertentie erbij zetten.
Ze kan terug naar de fokker die ook een pension hebben en vol zitten met vakantie honden en dus daar nu geen tijd voor hebben, dat kan wel maar dan pas later dit jaar. En als ze dan loops wordt zit ze alsnog alleen in een hok.
Begrijp me niet verkeerd, ik deel al jullie meningen en ik ben zelf ook woest, maar het gaat oM DE HOND. En Ik probeer als enige met eigen tijd, geld en energie haar te helpen herplaatsen zodat er niet WEER een hond stukloopt door onkunde van mensen die de fuck geen idee hebben.
Susam schreef: 04 aug 2025, 12:44 ik doe dit echt ook nooit meer. Met geen enkele hond. Echt, wat een afschuwelijk kut gevoel.
:knuffel1: Het is jouw schuld niet. Je hebt al zoveel voor haar gedaan en betekend. Ik vind het heel naar voor jou en voor Cindy. En voor Sambal. Het was ook zijn vriendinnetje.
Persoonlijk ben ik niet van Marktplaats, dus ik zou zelf liever HHIN of Verhuisdieren proberen of een asiel. In tegenstelling tot de berghond van laatst, lijkt ze me een hond die via een asiel relatief makkelijk te plaatsen is. Misschien wil een medewerker of een kennis van een medewerker haar graag adopteren. Ik heb altijd het idee dat er rond asiels een aardig netwerk bestaat.
Verhuisdieren is net zo'n rotzooi als marktplaats, dat maakt echt weinig verschil. Het lijkt heel wat met die betaalmuur er voor, maar iedere gek kan zijn hond er op zetten en er is ook 0 controle verder...

Hopelijk komt het allemaal goed @Susam Ik snap dat je je handen er vanaf trekt. Je hebt je best gedaan, meer kun je niet en uiteindelijk beslissen de (waardeloze) eigenaren. Wel heel triest voor het hondje. Ik vind het een leuk ding, maar helaas ben ik nu (nog) niet op zoek.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

alinelaila schreef: 04 aug 2025, 17:55
Verhuisdieren is net zo'n rotzooi als marktplaats, dat maakt echt weinig verschil. Het lijkt heel wat met die betaalmuur er voor, maar iedere gek kan zijn hond er op zetten en er is ook 0 controle verder...
Dat is waardeloos, zeg. Wat is uiteindelijk de meest vertandige keuze (als je geen netwerk hebt die een hond wil overnemen)?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Volgens mij ben ik best een leuke baas. Ik kijk ook gewoon op marktplaats, hoor.
Maart
Posts in topic: 33
Contacteer:

Bericht door Maart »

Maakt toch niet waar een hond op staat, de juiste persoon is toch een kwestie van verder selecteren.
Alle middelen om een breed publiek te krijgen zijn meegenomen.
Crutz

Bericht door Crutz »

CatnDog schreef: 04 aug 2025, 19:34
alinelaila schreef: 04 aug 2025, 17:55
Dat is waardeloos, zeg. Wat is uiteindelijk de meest vertandige keuze (als je geen netwerk hebt die een hond wil overnemen)?
Waarom zou marktplaats of verhuisdieren geen goed medium zijn?
Je krijgt een breed publiek. En de uiteindelijke selectie moet je toch zelf doen. Niet aan de eerste de beste meegeven
DexSaarSophie
Posts in topic: 31

Bericht door DexSaarSophie »

Ja marktplaats hoeft dus niet verkeerd uit te pakken
Die lui willen ervanaf en marktplaats of ver huisdieren daar zoeken mensen een hond. Nou prima toch of is er iemand anders die de hond desnoods tijdelijk op kan vangen?
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Crutz schreef: 04 aug 2025, 20:13 Waarom zou marktplaats of verhuisdieren geen goed medium zijn?
Je krijgt een breed publiek. En de uiteindelijke selectie moet je toch zelf doen. Niet aan de eerste de beste meegeven
Zelf zie ik Marktplaats als een plek voor handel. In het geval van huisdieren dus dierenhandel. Er zit ook volop aanbod van broodfokkers tussen en ik heb niet de indruk dat Marktplaats daar streng op controleert.

Verhuisdieren heeft een betaalmuur en een limiet op het bedrag dat een verkoper mag vragen. Dat schrikt een deel van de broodfokkers wellicht al af. Er zitten ook veel stichtingen. Verhuisdieren zelf is ook een stichting.

Ik heb mijn katten zelf trouwens ook van Marktplaats vandaan. :F:
Ik heb zelf geen ervaring met Verhuisdieren.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Dit is een hond van zes maanden die allang uit de handen van haar slechte fokker is. Sterker nog, die hoeft haar ook niet terug want momenteel prioriteert die een ander verdienmodel.

Daarnaast wil de eigenaar 650 piek dus het is ook gewoon handel.

Het zal me echt jeuken wat de reputatie van de site is. Ik hoef maar een hond en die hond hoeft maar een baas.
Plaats reactie