Afgelopen keer zijn de honden niet meegeweest omdat we voor het eerst daar naartoe gingen en we niet wisten of het leuk zou zijn voor de honden. Ook omdat we veel in de omgeving hebben rondgekeken, naar allerlei plaatsjes zijn geweest en ook familie van de vriend van dochter hebben ontmoet en honden achterlaten omdat ze niet mee kunnen in een voor hun vreemde omgeving leek ons niet leuk.
Onze beide zonen hebben samen met schoondochters op de honden gepast. Ze zijn allebei de helft van de periode bij de honden gaan wonen in ons huis. Heel erg lief van ze vind ik. En fijn dat we het zo konden regelen. We gaan namelijk nooit weg zonder de honden dus ik denk dat ik anders echt niet met een gerust hart was weggegaan.
Vooral ook omdat Laila al heel erg oud is en daardoor ook wat ander gedrag gaat vertonen en erg aan ons hangt.
Maar we hebben dus besloten dat we niet meer zonder honden weg gaan, de volgende keer gaan ze mee. Omdat we hebben gezien dat dat makkelijk kan. Alleen Laila zouden we dan bij oudste zoon achterlaten want haar doen we geen plezier met de lange reis.
Het liefst reizen we met de auto of camper, maar voor korte reizen zou een vliegtuig makkelijker zijn. Afgelopen keer zijn we met de eigen auto gegaan en we hebben dar zo'n leuk Zweeds huis gehuurd. We zaten nogal afgelegen haha. Stond niet op google maps, we moesten met de coordinaten er naar toe rijden.
Met de honden die we nu hebben gaan we met een camper. Ik denk dat zij het niet echt meer goed kunnen aanleren om vaker per jaar met een vliegtuig te gaan.
Maar stel er komt ooit nog een pup. Wat zouden jullie dan doen. Zou het voor een hond aan te leren zijn dat een vliegreis er af en toe bijhoort? Niet dat ze eht leuk gaan vinden misschien maar wel dat het een normaal iets is en geen gestress.
Want je ziet nooit iemand z'n hond meenemen met het vliegtuig voor bijvoorbeeld een vakantie. Vaak is eht emigratie of voor een ander eenmalig doel.
Wat vinden jullie er van. Is het zielig om dat van een hond (aangeleerd vanaf pup) te vragen of kan het wel.