Nieuw huisje voor Barrie gezocht - Update pag 3 huisje gevonden

Wil je wat verkopen? Kopen? Weggeven? Wellicht zoek je iets voor niet te veel geld? Zoek je opvang voor je hond? Daar is dit subforum voor.
Hewi
Posts in topic: 7

Re: Nieuw huisje voor Barrie gezocht

Bericht door Hewi »

EchoMira schreef: 13 dec 2025, 21:18 Maar ook andersom.
Er komt niet 5 keer per jaar zo´n leuke hond langs.

Het is een gratis opgeleid springpaard.
Echt een waardevolle hond.

En volgens mij kun jij er veel mee.
Dat he.
En echt no presure etc maar god
Zou het niet een geweldige combi zijn ?
Groetjes Heidi

Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 12
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ik had het allang gedaan.
Hewi
Posts in topic: 7

Bericht door Hewi »

EchoMira schreef: 13 dec 2025, 21:25 Ik had het allang gedaan.
Ik ook mits ik geen 32 uur werkte. Want ik ben al eeuwen verliefd op moyo van suzanne
Groetjes Heidi

Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hewi schreef: 13 dec 2025, 21:37
EchoMira schreef: 13 dec 2025, 21:25 Ik had het allang gedaan.
Ik ook mits ik geen 32 uur werkte. Want ik ben al eeuwen verliefd op moyo van suzanne
Is toch fantastisch? Zo'n beul van een hond met de hele dag de tijd.
Yvette
Posts in topic: 8
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ho jongens, ik was even druk haha. Zoveel berichten!
Het voelt ook onwerkelijk deze situatie, we zijn afgelopen weekend allemaal weer flink op scherp gezet, nog alerter als anders en dus verloopt het wel weer prima. Dat is ook wat het steeds zo moeilijk maakt, het gevoel van ah het lukt zo best. Maar het verleden heeft al zoveel keer uitgewezen dat 'best' niet is wat het lijkt dat het sommige dagen is. Het valt me ook gewoon zwaar om rationeel dit besluit te nemen, ik ben zo gek op hem. Op allebei. Maar 2,8 kg tegen 24 kg is geen eerlijke strijd daar moet ik ook gewoon eerlijk in zijn.
Mo-yi schreef: 13 dec 2025, 19:32
Hewi schreef: 13 dec 2025, 19:28 Al een paar dagen gilt er maar 1 naam in mijn hoofd. En ik weet dat ze vast niet wil. En totaal niet dr type. Maar ik weet dat ze de tijd heeft en de liefde. @Mo-yi heb je hem gezien?

Das het enige wat ik wil zeggen. Omdat mijn hoofd zegt dat ik dit moet zeggen. ( en jahaaaa ik ben nuchter)
Lief van je dat je aan me denkt! Ik denk dat hij wel moeite heeft/zal hebben met een kat in huis (?)
Dat zou ik zo niet durven zeggen hoor, wij hebben gewoon vanaf dag 1 dat hij bij ons was cavia's in een open bak in huis en tot voor kort ook elke zomer los in de tuin gehad. Daar kijkt hij niet naar om.
Dat is anders als een kat uiteraard. Van katten op straat is hij een beetje bang. Die zitten namelijk zomaar ergens verstopt en doen dan niks als benauwd kijken, doodeng en niet te vertrouwen als je Barrie vraagt.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
pioenroos
Posts in topic: 1
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Bericht door pioenroos »

Danu (nichtje van Barrie) is geen katten gewend. Vindt onbekende honden doodeng (uitvallen) en katten op straat lollig om met een harde blaf aan het rennen te krijgen.
Ze was al wat ouder toen ze voor het eerst op bezoek ging in een huis met kat.
Eerste reactie was (net als haar moeder :hmmm: ) de kat op te jagen.
Maar nadat ze vermanend is toegesproken en eigenaar kat de kat aaide en Danu streng toesprak dat het háár kat was, was het ok. Tuurlijk keek ze nog heel onwennig maar ze hoefde niet (zoals haar moeder :hmmm: ) aangelijnd te worden.

Ik zou dus niet zomaar zeggen dat een kat niet gaat :mann:
En ze zijn zo leuk :lol1: Ja, veel energie en bereidheid tot actie en niet altijd 'makkelijk'. Maar fantastische maatjes waar je samen de wereld mee aan kan :hartjes:
Afbeelding
DexSaarSophie
Posts in topic: 4

Bericht door DexSaarSophie »

Ik heb hem ook even doorgestuurd naar een vriendin die een behaarde peruaan heeft en een x.

Kan die helemaal niet met andere honden of alleen niet met kleine honden.
Marc
Posts in topic: 5

Bericht door Marc »

Waarom de kat op het spek binden? Hij bouwt spanning op met honden en kinderen om hem heen tussen 4 muren. Ga hem dan aub niet weer bij honden of katten zetten. Recept voor een falende herplaatsing en een hele berg stress. Doe dat even tussendoor en de hond is verpest want kan voor de tweede keer verkassen.

Hij houdt blijkbaar niet van gedoe om zich heen binnen en kan daar agressief op reageren. Helemaal prima maar andere honden en katten zijn of kunnen gedoe zijn. En als dat mis gaat is de kat of de andere hond de dupe en daarna hij zelf. Want dan staat hij op marktplaats en ja twee herplaatsingen worden de meeste honden er niet makkelijker van.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

DexSaarSophie schreef: 14 dec 2025, 12:12 Ik heb hem ook even doorgestuurd naar een vriendin die een behaarde peruaan heeft en een x.

Kan die helemaal niet met andere honden of alleen niet met kleine honden.
Er staat toch dat hij zelfs met de bordercollie die hij van pup af kent niet in een ruimte kan zijn? Dus waarom wel met een andere peruaan die hij helemaal niet kent? Neem dat risico gewoon niet. Bespaar hem de eer als wisselbeker.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Hij kan niet met andere honden samenleven lees ik uit de openings post. Hij bouwt spanning op en je moet hem super snel uit de situatie halen want ineens grijpt hij de andere hond. Reu of teef. Bekend of onbekend. Groot of klein. Dus gewoon niet bij andere honden plaatsen aub. Dat is de hele reden dat ik hem niet neem. Verder zat hij hier prima en in vind het een mooie hond en een leuke hond. Maar ik heb Guus. Dus nee.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 2
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Idd, voor mij is het ook een droomhond. Maar past niet. Maar dat weet TS gelukkig zelf ook wel gok ik, dus in zo'n situatie plaatsen zie ik haar niet doen, het is niet dat ze geen hondenkennis heeft of snel van hem af wil.

Maakt herplaatsen ook wel extra moeilijk, want de gemiddelde liefhebber met verstand van dergelijke honden heeft natuurlijk al een hond :oeps:
Dat maakte Treskor dan wel weer 'makkelijk', want wegdoen is bij hem gewoon geen optie, daar zou hij nooit beter van kunnen worden. De juiste baas voor Barrie is ergens, maar de zoektocht zal niet simpel zijn :(
DexSaarSophie

Daar heb ik dan overheen gelezen.
Mijn excuus dat ik die vraag stelde hoor.
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ik wil inderdaad zeker voor succes gaan, ik zie het zelf met een andere hond in huis gewoon niet zo voor me.

Het nadeel van die oertypes is imo wel dat ze van het snelle reageren zijn, ze vinden iets oké of niet oké en in dat laatste geval handelen ze graag zelf en snel. En heel eerlijk, ik had van tevoren wel gehoopt dat Barrie dat een stuk minder zou hebben als mijn twee Peruanen omdat hij maar 25% Peruaans bloed heeft.

Een nieuwe baas vinden gaat niet makkelijk zijn, dat denk ik ook, het gros van de mensen die hem een leuk leven kunnen geven hebben al een hond. Maar hij zit niet op de schopstoel, we zien wel wat het wordt. Tot die tijd blijf ik gewoon doen wat we altijd al doen en blijf ik ook lekker trainen enzo, we genieten daar allebei van.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 13 dec 2025, 21:18 Maar ook andersom.
Er komt niet 5 keer per jaar zo´n leuke hond langs.

Het is een gratis opgeleid springpaard.
Echt een waardevolle hond.

En volgens mij kun jij er veel mee.
Het lijkt me echt een heel ander type dan Mo-yi.
Natuurlijk kan ze er wat mee, maar ik denk niet dat ik haar zou aanraden om na zo'n Zen-hond als Mo-yi voor Barrie te gaan.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nou, ik denk eigenlijk dat Mo-yi dat overzicht zelf wel heeft.
Daarnaast is een heel ander soort hond in veel opzichten makkelijker dan een rasgenoot van de vorige want dan heb je allerlei valse verwachtingen.

Huskies zijn ook niet bepaald allemaal supermakkelijk ofzo, he?
Loraine
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

En wie zegt dat Mo-Yi bij een andere eigenaar ook zo makkelijk geweest zou zijn?
Ik bedoel maar, ik ken genoeg honden die bij de èèn als zeer moeilijk ervaren worden terwijl een ander er met twee vingers in de neus mee wegloopt.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 14 dec 2025, 16:05 Daarnaast is een heel ander soort hond in veel opzichten makkelijker dan een rasgenoot van de vorige want dan heb je allerlei valse verwachtingen.
Eens. Maar ik denk dat ze daar eerst zelf klaar moet voor zijn en zich niet gedwongen moet voelen om voor een hond te gaan die waarschijnlijk helemaal niet bij haar past.
DexSaarSophie

Eens met CatnDog
Zou wel leuk zijn voor Barrie om bij echt een hondenmens terecht te komen. Maar dat mensen moet er wel klaar voor zijn.
Marc

Bericht door Marc »

Dat bepaalt ze toch allemaal zelf wel? Dus lijkt me gewoon haar eigen beslissing. Staat ze er voor open en wil ze het dan doet ze het en anders niet. Super eenvoudig.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 2

Bericht door blondie »

Yvette schreef: 14 dec 2025, 14:05 Ik wil inderdaad zeker voor succes gaan, ik zie het zelf met een andere hond in huis gewoon niet zo voor me.

Het nadeel van die oertypes is imo wel dat ze van het snelle reageren zijn, ze vinden iets oké of niet oké en in dat laatste geval handelen ze graag zelf en snel. En heel eerlijk, ik had van tevoren wel gehoopt dat Barrie dat een stuk minder zou hebben als mijn twee Peruanen omdat hij maar 25% Peruaans bloed heeft.

Een nieuwe baas vinden gaat niet makkelijk zijn, dat denk ik ook, het gros van de mensen die hem een leuk leven kunnen geven hebben al een hond. Maar hij zit niet op de schopstoel, we zien wel wat het wordt. Tot die tijd blijf ik gewoon doen wat we altijd al doen en blijf ik ook lekker trainen enzo, we genieten daar allebei van.
Misschien zijn er mensen binnen agility die mensen kennen die daar actief mee zijn en op zoek zijn naar een maatje die dat in zich heeft. En door omstandigheden hond zijn verloren o.i.d. en nooit aan een kruising als deze denken.
Persoonlijk denk ik dat voor herplaatsing je het in deze hoek kan zoeken.

Moeilijk hoor deze keuze te moeten maken, maar goed dat je het o.a. dan hier aan geeft. Sterkte en ik hoop dat er een
goede match zich aandient!
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik zou wel kijken naar of hij baat heeft bij drukke training. Op dat moment vindt hij het leuk maar je ziet ook best vaak dat zulke honden verder ook wat meer in de stress komen in andere situaties.
Bij paarden trouwens ook. En mensen.

Misschien is hij wel beter af om met pensioen te gaan en het allemaal iets minder serieus te nemen.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 15 dec 2025, 14:26 Ik zou wel kijken naar of hij baat heeft bij drukke training. Op dat moment vindt hij het leuk maar je ziet ook best vaak dat zulke honden verder ook wat meer in de stress komen in andere situaties.
Bij paarden trouwens ook. En mensen.

Misschien is hij wel beter af om met pensioen te gaan en het allemaal iets minder serieus te nemen.
Leuk dat je dat zegt want zoals je weet zie ik dat ook zo. Getrainde honden in sport zijn vaak niet helemaal ontspannen op andere vlakken waar geen sturing is. Soms is juist een ontspannen baas en lekker lange wandelingen wolfje zijn en niks moeten precies wat zo'n hond nodig heeft. Balletjes gooien. Beetje zwemmen. Over een hekje springen en dan weer lekker je snuffert over de grond en wolfje zijn. Kan heel helend zijn voor honden met korte lontjes.

We hadden het er laatst nog over.

Ik geloof ook niet in Mechelaars die alleen geplaatst kunnen worden bij mensen die ermee sporten. Want dat sporten is wat? Hooguit 3 uur per week en de rest van de week staat in het teken van. Als je dat weg laat en de hond vrijheid en rust en beweging geeft en lekker aan je bindt met spel en aandacht is dat voor de andere 6 dagen en 21 uur ineens wel voldoende.

Een hond kan ook leren zichzelf te vermaken als je hem met rust laat maar wel in de gelegenheid brengt. Spelen is ook ontzettend vermoeiend. Snuffelen en jezelf vermaken ook. En dan doe je er niks mee. Dus dan kiest de hond er uiteindelijk voor om zichzelf te zijn.

Ik durf zo een Mechelse herder te nemen zonder ermee te sporten. Wedden dat dat goed gaat. Mits het een sociale hond is.
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ik ken het type hond wel waar jullie het over hebben, zo is mijn Barrie echter niet. Die is thuis gewoon chill en of je 3 weken niet met hem traint of wel dat maakt daarin weinig verschil, hij wil in beide gevallen gewoon lekker wandelen maar op de bank hangen is ook prima. Hij is in elk geval geenszins een opgewonden standje.
Hier een fotootje van gisteravond.
Afbeelding
Zijn probleem is Freek in huis, het delen van de plaats, de baas en mogelijkerwijs je speelgoed, daar reageert hij op. Verder zou ik zeggen dat hij nagenoeg perfect is, hij heeft gewoon dingetjes zoals elke hond die heeft. En elk mens.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Aach..lekker ding.
EchoMira