Rex & Kay

Subforum voor alle fototopics!
Soof
Posts in topic: 7
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Rex & Kay

Bericht door Soof »

Afgelopen week was Kay jarig, hij is 1 geworden en ik bedacht me dat ik hem nog niet eens fatsoenlijk aan jullie voorgesteld heb. Een mooie gelegenheid om dat eens te doen. :cheer: :cheer:

In januari is ie Rex komen versterken hier. Ik wilde graag een tweede, man vond het best maar dan 'moet het er wel net zo een zijn als die andere'. Nou, dan doe ik verder niet al te moeilijk natuurlijk. :mann: (Eigenlijk heeft man zelfs de knoop doorgehakt, want ik ben nogal een twijfelkont.) Het is super leuk en ze zijn zó leuk samen. Tuurlijk, soms zijn twee grote herders een beetje véél hond en qua meenemen is twee grote honden ook wel echt een nadeel, maar het is zó leuk zo samen. :I: Wat ook leuk is, het zijn twee echt verschillende honden, maar in heel veel dingen zijn ze ook pre-cies hetzelfde. En Rex vindt het ook steeds leuker, hij vond Kay als kleine pup overwegend leuk, maar soms ook schijtirritant. Nu kunnen ze echt samen spelen en dol doen, zonder dat hij zich erg moet aanpassen. Ik heb elke dag zo'n lol om die twee.

Is die pup zo klein, of zijn die poten van Rex zo groot? :hmmm:
Afbeelding

Kay moeeeee baasje.
Afbeelding

Mister flapmans. :I:
Afbeelding

Wazzda?! :scratch:
Afbeelding

Ah joh, je went er wel aan kleine.
Afbeelding

Hallo!
Afbeelding

Kay is gek op speelgoed. Rex ook. Rex is de baas.
Afbeelding

Manuma maakte strand-foto's van de kleine. :I:
Afbeelding
Afbeelding

Oren moe.
Afbeelding

Oren wakker.
Afbeelding

Zo gaat het hier de he-le dag.
Afbeelding

Elke dag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was leuk baas.
Afbeelding

Meeko kwam langs, Kay heeft hem de fijne kneepjes van het stokken sjouwen bijgebracht.
Afbeelding

En Manuma zette hem op de foto. :I:
Afbeelding

Hij is de clown van het bos. En het huis. En de wijk. Heeft de onbenulligheid van een pup, maar met het slungelige lijf van een puber. Die poten flapperen alle kanten op.
Afbeelding

Inmiddels zijn we begonnen met samen hardlopen en dan verdwijnt mijn lieve, terughoudende pup volledig en komt er een enorme fanatiekeling naar boven die samen rennen fantastisch vindt. :I: Zo leuk hoe leuk hij het vindt om samen door het bos te hollen. Heel anders dan Rex ziet ie de hondenschool als een ‘moetje’. Rex was (is) altijd ontzettend fanatiek in welke cursus of les dan ook. Kay doet het wel, maar vooral omdat ik het graag wil. Maar ga hardlopen en dan gaat ie áán. :hartjes: Hij mag van mij nog niet echt-echt trekken (leer eerst je eigen poten maar eens controleren vriend :mrgreen: ) maar het is wel aan alle kanten duidelijk dat ie dat heel goed gaat doen.
Afbeelding

Nou sorry mensen, het is een beetje lang geworden. :engel: Nou kan ik het tenminste met goed fatsoen over mijn beide honden hebben. :cool2:
Laatst gewijzigd door Soof op 13 apr 2022, 09:53, 3 keer totaal gewijzigd.
KarinW
Posts in topic: 1

Re: Kay is 1!

Bericht door KarinW »

Wat een leuk stel zo samen.. mooie honden.. en gefeliciteerd met kay!
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Wat een leuk stel is het zo samen. Wil je straks met beide tegelijk gaan hardlopen?
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Soof schreef: 15 nov 2021, 21:50Nou sorry mensen, het is een beetje lang geworden. :engel: Nou kan ik het tenminste met goed fatsoen over mijn beide honden hebben. :cool2:
Ik weet niet waar dit op slaat, maar niet op jouw post, ik zat te balen dat het ineens eindigde :nocheer: . Wat een gave foto's en leuke teksten over hem en Rex en die foto's van hen samen kan ik eindeloos naar kijken, wat een geluk is dat zeg :I: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
dre

Bericht door dre »

Wat een leukerd is Kay! En ze zijn samen ook wel megazoet :I:
Afbeelding
Soof

Bericht door Soof »

Dank allen! Ik vind ze ook heel leuk samen. :hartjes: hahaha
Persistence schreef: 15 nov 2021, 22:09 Wat een leuk stel is het zo samen. Wil je straks met beide tegelijk gaan hardlopen?
Ja, het idee is dat ik dan helemaal niks meer zelf hoef te doen. :mann: Voor samen aan het tuig heeft ie nog wel wat te leren hoor. Heb al wel een rondje samen los mee gedaan, maar als ik ze nu samen aan het tuig zou binden zou Rex denk ik erg snel chagrijnig worden van die kleine. :uitlachen: Links en rechts snapt ie nog niks van, en hardlopen is leuk, maar er is geen enkele garantie dat we niet opeens links of rechts stil staan omdat er weetikwat gedaan moet worden. Doe dat drie keer en Rex is klaar met je. :engel:
Dueros schreef: 15 nov 2021, 22:39 Wat een mega-schattig pupje was het, en wat is hij mooi uitgegroeid.
Hij is nog niet erg in verhouding. :mann: Poten zijn te lang, oren zijn te groot, snuit is te groot, spieren ontbreken nog. Maar het is mijn schatje. :I:
Soof

Bericht door Soof »

Zamunda schreef: 16 nov 2021, 08:03
Soof schreef: 15 nov 2021, 21:50Nou sorry mensen, het is een beetje lang geworden. :engel: Nou kan ik het tenminste met goed fatsoen over mijn beide honden hebben. :cool2:
Ik weet niet waar dit op slaat, maar niet op jouw post, ik zat te balen dat het ineens eindigde :nocheer: . Wat een gave foto's en leuke teksten over hem en Rex en die foto's van hen samen kan ik eindeloos naar kijken, wat een geluk is dat zeg :I: .
:LOL: :mann:
Dipsy20

Bericht door Dipsy20 »

Gefeliciteerd :balon: :balon: :balon:

Wil ze vaker zien hoor mooie honden
En je schrijft ook heel leuk
Afbeelding
Anne
Honden: 1

Bericht door Anne »

Wat leuk dat ze zo goed samen gaan, en dat je er zoveel mee kan, mooi stel! :I: En gefeliciteerd natuurlijk.
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 2

Bericht door Tamara »

Ontzettend mooie, leuke, en aandoenlijke foto's van jou en Kay en Rex. Die modderfoto :lol1:

Ik had het een beetje gemist dat je er een tweede witte bij had; maar had het wel al gezien op wat foto's. Leuk stel heb je nu! :I:

Gefeliciteerd met 1 jaar Kay! :cheer: :cheer: :balon: :flower:
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Kayman :I:
Zo leuk hoe hij die vaak serieuze Rex lekker los krijgt in zijn stokken-sjouwspel. Hij was echt de allerschattigste pup :I:
Nanna

Bericht door Nanna »

Wat schattig zeg, het is ook echt een setje😍
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Wat een superleuk stel samen!
2 honden zijn gewoon zo veel leuker dan een, en dan zeker als ze op deze manier met elkaar optrekken.
Floortje
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Een jaar alweer? Wat gaat dat snel joh!
Hij is erg leuk en een top duo zo samen met Rex :E:
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wat zijn ze gezellig met zijn tweetjes. :hartjes:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Gefeliciteerd nog met Kai. Wat een prachtige vent is het nu al en zal nog vele malen mooier worden. Heerlijk dat ze het samen ook zo goed kunnen vinden. 😊
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
mijke

Bericht door mijke »

Oh wat een knappert zeg, en wat leuk dat je beide honden samen zo leuk zijn!
Soof

Bericht door Soof »

Tamara schreef: 16 nov 2021, 09:48 Ontzettend mooie, leuke, en aandoenlijke foto's van jou en Kay en Rex. Die modderfoto :lol1:
Ik dacht dus in al mijn naiviteit, dat honden echt niet grotere smeerlappen konden zijn dan Rex is. Nou, daar ben ik op terug gekomen. Allemensen zeg.
Manuma schreef: 16 nov 2021, 10:05 Kayman :I:
Zo leuk hoe hij die vaak serieuze Rex lekker los krijgt in zijn stokken-sjouwspel. Hij was echt de allerschattigste pup :I:
Gewoon volhouden. Blijven porren tegen die grote, dan gaat ie vanzelf meedoen. :mann:
Nanna schreef: 16 nov 2021, 10:10 Wat schattig zeg, het is ook echt een setje😍
Ja, dat klopt wel. Soms zijn ze net een klef stel. :LOL:
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Wat een heerlijk stel samen! :hartjes: Ik had helemaal gemist dat je er een pup bij had :O:
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Een jaar alweer?! Jeetje wat gaat dat snel! Gelukkig ziet hij er inderdaad nog niet volwassen uit, heb je toch nog een beetje je puppy :D
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Soof schreef: 16 nov 2021, 09:02Ja, het idee is dat ik dan helemaal niks meer zelf hoef te doen. :mann: Voor samen aan het tuig heeft ie nog wel wat te leren hoor. Heb al wel een rondje samen los mee gedaan, maar als ik ze nu samen aan het tuig zou binden zou Rex denk ik erg snel chagrijnig worden van die kleine. :uitlachen: Links en rechts snapt ie nog niks van, en hardlopen is leuk, maar er is geen enkele garantie dat we niet opeens links of rechts stil staan omdat er weetikwat gedaan moet worden. Doe dat drie keer en Rex is klaar met je. :engel:
:LOL:
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Soof

Bericht door Soof »

Ik dacht dus dat het wel tijd was om eens samen hard te gaan lopen. Kay moet nog een hardlooptuig (tot nu toe draagt ie die van Rex omdat ze toch niet samen mee gingen), maar het plan was om gewoon rustig aan eens te kijken hoe ze het zouden vinden samen dus dat kon ook best in hun wandeltuig. Kijken of Kay het een beetje zou snappen, of Rex het wel leuk zou vinden met hem erbij (het is ook een beetje Rex z'n momentje alleen) etc. Ik was gewoon een beetje bang dat ze het misschien niet leuk zouden vinden, zouden gaan klooien, spelen samen. Je weet het niet he. Dus ik dacht, ik doe iets extra warms aan, zodat we steeds een kilometer kunnen rennen, dan eentje kunnen wandelen, en los en aan de lijn een beetje kunnen afwisselen. Gewoon, mak an, we zien wel wat het wordt.

What. Was. I. Thinking.

Dat ging dus als de brandweer. Ik mag wel aan mijn eigen conditie gaan werken om die twee dwazen nog bij te kunnen houden.

Opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats, wij hebben ongelofelijke haast!
Afbeelding

Pauze baas? Waarom? Beetje doorlopen joh, trage!
Afbeelding

Rex is een beetje gewend de helft van de tijd los te lopen, omdat die toch altijd luistert (in tegenstelling tot sommige éénjarige herders met verstopte oren... :hmmm: ) dus ik dacht, doe hem even los, kan ie zn eigen ding doen.

Eigen ding? Dat bén ik toch aan het doen baas! Bleef gewoon aan Kay geplakt door hollen. :LOL:
Afbeelding

Conclusie; ze vinden het leuk. Wat zeg ik, fantastisch. :I:

Gister was ik een stukje hollen met Manuma en kreeg ik zelfs een filmpje van man die met de heren was gaan hardlopen. Dat klinkt normaal, maar is best bijzonder, want man vindt hardlopen met honden 'gedoe'. Rex in z'n hardlooptuig, Kay in Rex zn wandeltuig, lijn van Kay aan het handvat van het tuig (waar denk je dat die ring voor is?!), elastische lijnen niet aan de heupgordel maar aan elkaar en om z'n middel gebonden (...). Maar zelfs hij zei dat ie harder ging door die twee. Dat zal zn rug weten ook, trouwens. :engel:
Sirene

Bericht door Sirene »

Wat zijn ze leuk samen zeg, geweldig! :I:
SuzanneS

Bericht door SuzanneS »

Wat een leuk stel!
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Soof schreef: 05 dec 2021, 17:29
Eigen ding? Dat bén ik toch aan het doen baas! Bleef gewoon aan Kay geplakt door hollen. :LOL:
Afbeelding
:LOL:

Ja, er is wel een kans dat ze het leuk vinden :E: .
Plaats reactie