Afgelopen week was Kay jarig, hij is 1 geworden en ik bedacht me dat ik hem nog niet eens fatsoenlijk aan jullie voorgesteld heb. Een mooie gelegenheid om dat eens te doen.
In januari is ie Rex komen versterken hier. Ik wilde graag een tweede, man vond het best maar dan 'moet het er wel net zo een zijn als die andere'. Nou, dan doe ik verder niet al te moeilijk natuurlijk.

(Eigenlijk heeft man zelfs de knoop doorgehakt, want ik ben nogal een twijfelkont.) Het is super leuk en ze zijn zó leuk samen. Tuurlijk, soms zijn twee grote herders een beetje véél hond en qua meenemen is twee grote honden ook wel echt een nadeel, maar het is zó leuk zo samen.

Wat ook leuk is, het zijn twee echt verschillende honden, maar in heel veel dingen zijn ze ook pre-cies hetzelfde. En Rex vindt het ook steeds leuker, hij vond Kay als kleine pup overwegend leuk, maar soms ook schijtirritant. Nu kunnen ze echt samen spelen en dol doen, zonder dat hij zich erg moet aanpassen. Ik heb elke dag zo'n lol om die twee.
Is die pup zo klein, of zijn die poten van Rex zo groot?
Kay moeeeee baasje.
Mister flapmans.
Wazzda?!
Ah joh, je went er wel aan kleine.
Hallo!
Kay is gek op speelgoed. Rex ook. Rex is de baas.
Manuma maakte strand-foto's van de kleine.
Oren moe.
Oren wakker.
Zo gaat het hier de he-le dag.
Elke dag.
Was leuk baas.
Meeko kwam langs, Kay heeft hem de fijne kneepjes van het stokken sjouwen bijgebracht.
En Manuma zette hem op de foto.
Hij is de clown van het bos. En het huis. En de wijk. Heeft de onbenulligheid van een pup, maar met het slungelige lijf van een puber. Die poten flapperen alle kanten op.
Inmiddels zijn we begonnen met samen hardlopen en dan verdwijnt mijn lieve, terughoudende pup volledig en komt er een enorme fanatiekeling naar boven die samen rennen fantastisch vindt.

Zo leuk hoe leuk hij het vindt om samen door het bos te hollen. Heel anders dan Rex ziet ie de hondenschool als een ‘moetje’. Rex was (is) altijd ontzettend fanatiek in welke cursus of les dan ook. Kay doet het wel, maar vooral omdat ik het graag wil. Maar ga hardlopen en dan gaat ie áán.

Hij mag van mij nog niet echt-echt trekken (leer eerst je eigen poten maar eens controleren vriend

) maar het is wel aan alle kanten duidelijk dat ie dat heel goed gaat doen.
Nou sorry mensen, het is een beetje lang geworden.

Nou kan ik het tenminste met goed fatsoen over mijn beide honden hebben.