Het Boxerhoofd

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Nanna

Het Boxerhoofd

Bericht door Nanna »

Plaatje van hoe het hoofd verbeterd werd tot in de negentiger jaren.

Afbeelding

Maar de tijd staat natuurlijk niet stil. En zo zijn we inmiddels beland bij dit staaltje fokkerskunst….

Afbeelding
Nanna

Re: Het Boxerhoofd

Bericht door Nanna »

Ik meende dat de verhouding schedel/voorsnuit 2/1 moest zijn.
Maar dat zal ik wel helemaal fout zien.
Nanna

Bericht door Nanna »

En zeg niet dat komt hier niet voor.
Deze komt van de NL dekreuenlijst. Beleefd aanbevolen.

Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 1

Bericht door Dagmar »

Ik haak af zodra de kaak de neus voorbij komt. En dan die seniele lodderoggen. Vind het zo vies :oeps:
Wat een verbetering.

Afbeelding
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Het lichaam van sommige Boxers vind ik echt mooi en atletisch. Het hoofd, dit type hoofd sowieso, hebben me nooit aangesproken. Het karakter van de Boxer vind ik wel jolig verder.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Tamara schreef: 05 dec 2021, 10:51 Het lichaam van sommige Boxers vind ik echt mooi en atletisch. Het hoofd, dit type hoofd sowieso, hebben me nooit aangesproken. Het karakter van de Boxer vind ik wel jolig verder.
Ik heb verder ook geen bezwaren hoor. Alleen die rare brachycreep..
Nanna

Bericht door Nanna »

Tara schreef: 05 dec 2021, 11:55 Ik kan nooit zo goed tegen die manier van presenteren. Wat is daar nou mooi aan? Dat extreem overstrekte.
Dat zie je bij sommige paardenrassen ook. Die achterpootjes helemaal gestrekt. Daar begint ooit eens iemand mee en dan vinden anderen dat uiterst professioneel staan dus dan doen zij dat ook.
Dat dat arme paard er ondertussen als een volslagen debiel bijstaat boeit schijnbaar niet.

Afbeelding
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Nanna schreef: 05 dec 2021, 12:02
Tara schreef: 05 dec 2021, 11:55 Ik kan nooit zo goed tegen die manier van presenteren. Wat is daar nou mooi aan? Dat extreem overstrekte.
Dat zie je bij sommige paardenrassen ook. Die achterpootjes helemaal gestrekt. Daar begint ooit eens iemand mee en dan vinden anderen dat uiterst professioneel staan dus dan doen zij dat ook.
Dat dat arme paard er ondertussen als een volslagen debiel bijstaat boeit schijnbaar niet.

Afbeelding
Net een pissende ruin.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Lothian schreef: 05 dec 2021, 14:49
Net een pissende ruin.
:LOL:
In welke wereld is dat rare erbij staan mooi? Ik vrees dat je daarvoor tot de elitaire incrowd dient te behoren :pffff:

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

In de USA worden ze wel gewoon staand geshowd, zonder die maffe strekkerij en rugafzakkingen.
Het kán dus wel.

Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Nanna schreef: 05 dec 2021, 15:31
Lothian schreef: 05 dec 2021, 14:49
Net een pissende ruin.
:LOL:
In welke wereld is dat rare erbij staan mooi? Ik vrees dat je daarvoor tot de elitaire incrowd dient te behoren :pffff:

Afbeelding
Die hond moet je ook niet showen met een witte pakje erachter of een witte achtergrond. Ik dacht eerst huh, wat een raar nekje :LOL: Pat wel bij die debiele achterpootjes
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Jammer hoor, er was niks mis met het hoofd uit 1850.
In de jaren 70 had ik als kind een boxer teefje als speelmaatje. Superlieve hond, maar daarna heb ik nooit weer zo'n prettige boxer gezien. Is het karakter ook in het nadeel aan het veranderen?
Afbeelding
** Angela **
Honden: 3
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

_Tiny_ schreef: 06 dec 2021, 11:29 Jammer hoor, er was niks mis met het hoofd uit 1850.
In de jaren 70 had ik als kind een boxer teefje als speelmaatje. Superlieve hond, maar daarna heb ik nooit weer zo'n prettige boxer gezien. Is het karakter ook in het nadeel aan het veranderen?
@Doyaquba kan daar vast wel meer over vertellen
Mo-yi
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Afbeelding
die moet gewoon plassen :lol1:
Afbeelding

2011-2025
Fenneke
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Mo-yi schreef: 06 dec 2021, 11:42

Afbeelding
Als kind op vakantie met mijn ouders en broers en zegt mijn moeder kijk wat staat dat paard daar mooi :lol1: was dus ook een plassende ruin. Wat is ze daar lang mee gepest :mrgreen:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Fenneke schreef: 06 dec 2021, 12:01
Mo-yi schreef: 06 dec 2021, 11:42

Afbeelding
Als kind op vakantie met mijn ouders en broers en zegt mijn moeder kijk wat staat dat paard daar mooi :lol1: was dus ook een plassende ruin. Wat is ze daar lang mee gepest :mrgreen:
:LOL: :LOL:
Ja, de mijne van vroeger had er een handje van om op wedstrijd, juist net in de ring, in het midden van de bak, bij het groeten van de jury..er eerst even goed voor te gaan staan om te gaan zeiken..joe..dan ga je zelf dus ook "staan"in het zadel zodat ie makkelijker kan plassen...scoorde goed hoor bij de jury :lekkerpuh:
Afbeelding

2011-2025
Fenneke

Bericht door Fenneke »

Wij lieten ze thuis altijd nog even in de box plassen na het klaarmaken . Dat wisten ze snel :mrgreen:
Afbeelding
Amos en Buster 💖 💖
Nanna

Bericht door Nanna »

Fenneke schreef: 06 dec 2021, 12:09 Wij lieten ze thuis altijd nog even in de box plassen na het klaarmaken . Dat wisten ze snel :mrgreen:
Wat?😳
Fenneke

Bericht door Fenneke »

Als ik het al niet dacht.
Afbeelding
Amos en Buster 💖 💖
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Fenneke schreef: 06 dec 2021, 12:09 Wij lieten ze thuis altijd nog even in de box plassen na het klaarmaken . Dat wisten ze snel :mrgreen:
Daar was die van mij te eigenwijs voor :S:
Afbeelding

2011-2025
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Wat een gedrochten zijn boxers geworden.
En hoe zit het tegenwoordig met de K ziekte in boxers en hat karakter ?
Afbeelding
Doyaquba
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

** Angela ** schreef: 06 dec 2021, 11:32
_Tiny_ schreef: 06 dec 2021, 11:29 Jammer hoor, er was niks mis met het hoofd uit 1850.
@Doyaquba kan daar vast wel meer over vertellen
Het karakter vind ik nog steeds fantastisch. Er zijn wat angstige exemplaren en sexe-agressie gevallen. Maar dat was 20 jaar terug ook al en nog langer geleden vast ook. De meesten vinden alles en iedereen leuk en sommige hebben helaas wantrouwen. Dat omdraaien is niet eerlijk want Donner is net zo lief als je beschrijft...die gooi je los tussen een groep spelende kinderen en dan speelt ie heel voorzichtig mee (en nee dat doe ik niet zomaar maar als het voorkomt is dat zo)

Donner heeft ook een lelijk brachy hoofd. Schattig ja, te korte neus, ook ja. Ik vind dat de verhouding gewoon 2:1 moet zijn zoals in de standaard staat. Op de fokgeschiktheidskeuring scoor je daar punten mee sinds vorig jaar, eindelijk.

Op de show zal dat nog wel z'n tijd duren vrees ik. Tootje wint er alvast niet.

Afbeelding

Dat overdreven overstrekte hoort helemaal niet hoor bij het showen! Maar omdat er een groepje dat zo doet denken ze dat t moet :S: double handling is wel de standaard bij buitenshows. Binnenshows gaan meestal op de normale manier, gewoon zelf neerzetten (maar dan zie je de fouten beter)

Zo te zien zitten onze honden tussen de 1970 en 1990 op je plaatje. Oke het is niet het eerste plaatje maar ook zeker niet het voorbeeldje van Nathan, die dekreu ;)
Afbeelding
Doyaquba
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Teckeltoos schreef: 06 dec 2021, 13:45 Wat een gedrochten zijn boxers geworden.
En hoe zit het tegenwoordig met de K ziekte in boxers en hat karakter ?
Kanker komt in bepaalde lijnen veel voor inderdaad. Persoonlijk in mijn familie nog nooit één aan verloren gelukkig (van de 10 die we gehad hebben)
Hopelijk houden we dat zo
Afbeelding
Plaats reactie