Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Frootje
Posts in topic: 24
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Murphy ❤ En nog meer fotospam van het gespuis

Bericht door Frootje »

Zamunda schreef: 23 feb 2022, 21:24 Haha, het is een heel leeswerk zeg! Gelukkig staan er ook af en toe foto's tussen :F: .

Ja ik vind hem ook nog best puppy. Okee, ik moet niet naar foto's van de eerste weken hier kijken want dat verschil is enorm, maar hij is vaak gewoon nog lekker pup in z'n doen en uiterlijk (met z'n slappe oren).
Een paar foto’s maar. :F:

Het verschil met de eerste foto’s is inderdaad gigantisch, en op sommige foto’s vind ik hem al een hele kerel, maar op veel foto’s heeft hij ook echt nog die puppenuitstraling. Fijn dat je daar nog even van kunt genieten voordat hij straks echt is uitgegroeid. :F:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 23 feb 2022, 21:24
Inge O schreef: 18 feb 2022, 20:35
Zamunda schreef: 18 feb 2022, 20:28 Nou hoop dat het tussen Maf en Plezant niet fout gaat lopen, of denk je dat het dan meer een eenmalig iets zal zijn, niet zoals met Crunchje?
Even naamsverwarring, bedoel je tussen Mafje en Karma? Of tussen Karma en Plezantje?
Deze was ik vergeten, foutje, ik bedoelde tussen Karma en Plezantje.
Ik sluit zeker niet uit dat er op een gegeven moment spanningen komen, maar dan denk ik wel op een andere manier als met Crunch. Plezantje heeft Crunch alleen als oudere hond meegemaakt, en toen ze volwassen werd vond ze dat Crunch gewoon moest dimmen :S: . Toen ik daar een stokje voor stak bleef Plezant een soort van passief op haar loeren, genre 'ik mot je niet, haal je dus vooral niks in je hoofd :ruzie: '.

Met Karma zal dat waarschijnlijk toch anders lopen, die twee zijn gek van elkaar en spelen zich elke dag te pletter, ik vermoed dus dat spanningen niet meer gaan worden dan wat hoge poten en misschien niet meer zo ontspannen spelen.
Maar zeker weten doe je het nooit.
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Wat groeit hij mooi op en hij heeft het prima naar zijn zin zo te zien
Hoe gaat het op les?
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 34
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Geweldige foto's weer!
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 16
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Wat een flinkerd is hij al zeg! :80: Ongelofelijk hoe snel dat gaat!
Maar ik zie inderdaad ook nog die puppy-uitstraling in dat inmiddels al grote lijf. Super dat het zo goed gaat en dat het tussen hem en Raaf zo'n goede match is :ok: Wat kunnen die heerlijk spelen samen :I:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Frootje schreef: 23 feb 2022, 21:59
Zamunda schreef: 23 feb 2022, 21:24 Haha, het is een heel leeswerk zeg! Gelukkig staan er ook af en toe foto's tussen :F: .

Ja ik vind hem ook nog best puppy. Okee, ik moet niet naar foto's van de eerste weken hier kijken want dat verschil is enorm, maar hij is vaak gewoon nog lekker pup in z'n doen en uiterlijk (met z'n slappe oren).
Een paar foto’s maar. :F:

Het verschil met de eerste foto’s is inderdaad gigantisch, en op sommige foto’s vind ik hem al een hele kerel, maar op veel foto’s heeft hij ook echt nog die puppenuitstraling. Fijn dat je daar nog even van kunt genieten voordat hij straks echt is uitgegroeid. :F:
:mrgreen: . Ja ik vind zijn hoofd gewoon echt nog wel puppie, ik zie nog steeds een smal bekkie en relatief korte snuit en dat vind ik inderdaad best fijn, het gaat allemaal al hard genoeg!

Inge O schreef: 24 feb 2022, 08:39Ik sluit zeker niet uit dat er op een gegeven moment spanningen komen, maar dan denk ik wel op een andere manier als met Crunch. Plezantje heeft Crunch alleen als oudere hond meegemaakt, en toen ze volwassen werd vond ze dat Crunch gewoon moest dimmen :S: . Toen ik daar een stokje voor stak bleef Plezant een soort van passief op haar loeren, genre 'ik mot je niet, haal je dus vooral niks in je hoofd :ruzie: '.

Met Karma zal dat waarschijnlijk toch anders lopen, die twee zijn gek van elkaar en spelen zich elke dag te pletter, ik vermoed dus dat spanningen niet meer gaan worden dan wat hoge poten en misschien niet meer zo ontspannen spelen.
Maar zeker weten doe je het nooit.
Dat dat dan nog maar lang mag duren zonder hoge potengedoe :ok: .

Smoushond schreef: 24 feb 2022, 08:51 Wat groeit hij mooi op en hij heeft het prima naar zijn zin zo te zien
Hoe gaat het op les?
Ja hij vermaakt zich heel goed, tot mijn grote plezier. Op les gaat het hartstikke goed en het is zo leuk om met hem te werken :I: . Ik heb wel het idee dat hij een uur wel echt lang vindt, z'n concentratie wordt aan het eind minder, hij gaat dan steeds vaker snuffelen of naar de andere honden toe willen en is daar dan moeilijker uit te halen. Ik twijfel dan weleens waar ik dan goed aan doe, gewoon even rustig met hem zitten (en kroelen of om zich heen kijken) zoals in de eerste weken zit er in elk geval niet in. Spelen wil dan vaak ook niet meer. Iets makkelijks doen wil dan wel werken maar het is niet dat hij daar dan echt van herstelt natuurlijk. Ik probeer dan maar iets te doen waar lekker veel beweging in zit, dus een commando/oefening en na elke beloning een kaasje weggooien waar hij achteraan kan rennen. Maar ik twijfel dus weleens of het dan wel goed is om (zo) door te gaan, ik vind dat er niet echt aandacht is voor wanneer je je hond overvraagt dus ik moet het een beetje zelf uitzoeken.
Maar het gaat dus wel heel erg leuk en we hebben veel plezier samen. Het hardste moet ik werken als andere honden de hier-oefening doen, dan kon ik zijn aandacht niet bij mij houden. Vorige keer ging dat wel, superleuk! Alleen bij de laatste hond lukte dat niet meer maar dat kwam omdat de hond daarvoor naar/tegen de miniteckel (wat zal het diertje wegen, 2kg) sjeesde en de teckel het uitgilde :schrik: . Daar was ie van geschrokken en hij wilde erg graag kijken wat er nou met de teckel was.

Hoe gaat het met Bertus op les?

Diana schreef: 24 feb 2022, 11:00 Wat een flinkerd is hij al zeg! :80: Ongelofelijk hoe snel dat gaat!
Maar ik zie inderdaad ook nog die puppy-uitstraling in dat inmiddels al grote lijf. Super dat het zo goed gaat en dat het tussen hem en Raaf zo'n goede match is :ok: Wat kunnen die heerlijk spelen samen :I:
Ja hij is echt flink. Ik had trouwens het idee dat hij al zowat net zo breed is als Dakar :80: . Kan natuurlijk vertekenen door het verschil in vacht maar het zou zomaar kunnen dat hij relatief breed gebouwd is. Ben wel benieuwd wat het gaat worden als hij dan later ook nog moet uitzwaren.
Ja die match die ook vanuit Raaf komt verbaas ik me nog elke dag over, want dat Murf wil spelen is natuurlijk geheel volgens verwachting, dat Raaf daarin mee wil gaan is heel erg leuk, maar dat Raaf zélf ook echt staat te trappelen om met Murf te spelen vind ik geweldig. Ik zweer je dat als ik ze naar buiten laat Raaf soms heel trots/tevreden naast Murf staat te wachten zo van: Ja, gaan we weer samen buiten spelen hè?!

Murf is met zijn 20,5kg nu trouwens zwaarder dan Raaf en dat is te merken in het spel. Als ze elkaar aan het duwen zijn tijdens het spel zie je Raaf tevergeefs proberen Murf om te duwen, hij moet nog even wennen dat dat niet meer gaat geloof ik (je ziet hem soms verbaasd zijn dat het niet werkt). Murf daarentegen duwt Raaf een eind weg alsof het niets is :F: . Het scheelt natuurlijk nog niet veel in gewicht, maar Murf staat gewoon veel steviger doordat hij lager bij de grond is, een bredere basis heeft en zijn massa meer geconcentreerd is. Erg leuk om te zien hoe hij zich ontwikkelt van mini-onderdeurtje tot stevige onderdeur.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

De laatste les was een drama met Bertus 🤣 zijn neus is niet van de grond geweest
Ik kon zijn aandacht ook heel moeilijk krijgen meteen al vanaf het begin
Het waaide en de week daarvoor was hij omver gerend ( viel mee hoor) door een Duitse herder en ik was door die herder omver gelopen

Waarschijnlijk stond ik ook niet zo gezellig op het veld 😇
Dat zal hij wel gevoeld hebben in combinatie met zijn hormonen en lekkere geurtjes ,vreemde geluiden door werklui en wapperend zeil was het dus drama
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Smoushond schreef: 24 feb 2022, 21:00 De laatste les was een drama met Bertus 🤣 zijn neus is niet van de grond geweest
Ik kon zijn aandacht ook heel moeilijk krijgen meteen al vanaf het begin
Het waaide en de week daarvoor was hij omver gerend ( viel mee hoor) door een Duitse herder en ik was door die herder omver gelopen

Waarschijnlijk stond ik ook niet zo gezellig op het veld 😇
Dat zal hij wel gevoeld hebben in combinatie met zijn hormonen en lekkere geurtjes ,vreemde geluiden door werklui en wapperend zeil was het dus drama
Oh, frustrerend :x . Maar hard waaien, wapperend zeil, werk in uitvoering en misschien nog spanning door de week daarvoor... je zou als jonge hond van minder totaal afgeleid zijn. Het is allemaal wel ergens goed voor maar op dat moment niet heel leuk.

Naast het comfort van les in een hal heb je er natuurlijk ook veel minder invloeden van buitenaf, dat is wel een grote mazzel vind ik voor mezelf.
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
SuzanneS
Posts in topic: 7

Bericht door SuzanneS »

Wat een heerlijk hondenleven. Mooie plaatjes van de plaatjes!
Hondenpoot
Posts in topic: 18

Re: Murphy [emoji173] En nog meer fotospam van het gespuis

Bericht door Hondenpoot »

Even de achterstand bij gewerkt :mrgreen: wat een leuke foto’s weer. Grappig om te zien dat het verschil met Ravi steeds kleiner wordt. Gaat hij hem in hoogte voorbij denk je?

Zijn oren zijn ook nog zo lekker pupperig:I:
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Hondenpoot schreef: 01 mar 2022, 19:45 Even de achterstand bij gewerkt :mrgreen: wat een leuke foto’s weer. Grappig om te zien dat het verschil met Ravi steeds kleiner wordt. Gaat hij hem in hoogte voorbij denk je?

Ik weet het niet, ik denk dat hij er wel (net) onder gaat blijven. Raaf is 63cm, Dakar 60 (en Ren ook dacht ik) en Murf was een paar weken geleden 54,5cm (toen net een half jaar oud).
Hij zit trouwens al op de 22kg dus qua gewicht zal hij wel boven de 25kg uit gaan komen.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Murf doet het zo lekker. Ik kan geen foto's plaatsen want problemen met het vaste internet en dat kan nog wel even duren dus m'n databundel vliegt er doorheen (als ik bereik heb tenminste... gisteren had ik wel bereik maar geen 4G, dus 3G of 2G ofzo, niet te doen!).

Maar Murf dus. Wat een belachelijk heerlijk ventje is het toch :I: . Op cursus gaat het zo leuk en ben thuis ook wat meer aan het oefenen en dat merk ik op cursus heel goed. Zo gaaf hoe snel hij het allemaal oppakt.
Verder speelt ie met dit mooie weer hele dagen met Raaf buiten, ze zijn ook niet binnen te krijgen! Nou ja, als het echt moet wel natuurlijk wel natuurlijk maar als ik ze het vraag blijven ze op vijf meter van de deur staan: ''We willen graag nog buiten blijven!'' :') . Wat een genot. En dan gaan ze achter elkaar aan rennen, samen met een bal spelen, stoeien of even apart van elkaar rommelen (Murf vooral graven, graven, graven. Had ik al gezegd dat Murf weleens graaft :') ?), ergens liggen en gisteren lag Murf en ging Raaf er pal naast liggen, ik smolt :I: .

We zijn nog naar een markt geweest in het centrum, ik denk dat er wel vijf kramen stonden :P . Hij vond het errug gezellig, vooral de kraam van de slager vond ie aantrekkelijk :mrgreen: .
We hebben natuurlijk lekker met Lothian, Lucca en Taro gewandeld, daar hebben jullie ook nog wat foto's van tegoed. Binnenkort gaan we weer met Random en Yuna wandelen.

Hij is flink aan het waken sinds een aantal weken en er zit een beste blaf op als hij het 'meent' :80: . Dat hoopte ik ook wel want het zou mooi zijn als hij ooit Lais kon opvolgen qua (imposante) waker, helaas komt dat opvolgen heel veel eerder dan ik had gewenst, maar wel fijn dat het in hem zit. Het geeft wel weer werk aan de winkel natuurlijk want het is niet de bedoeling dat hij te pas en te onpas en ongeremd gaat lopen tetteren. En het is al helemaal niet de bedoeling dat hij niemand meer tolereert thuis maar daar zie ik niet zoveel problemen in. Hij is dol op mensen en ik denk niet dat dat nog heel erg veranderen (wel dat hij selectief gaat worden, maar niet dat het de kant op gaat zoals bij Lais).
Ik merk wel dat hij nu al onderscheid maakt tussen mensen 'elders' en mensen op/rond z'n erf. Gisteren kregen we weer 'vreemden' (voor hem dan) op bezoek, we waren buiten en daar waakt hij dus ik heb een zak worst gepakt en hem rustig laten wennen aan de indringers. Het bezoek was in het huisje en na een tijdje stond ik met Murf bij de open deur, hij vond het nog steeds een beetje raar want hij vindt mensen zo leuk maar kon dat dan ook op de plek waar normaal nooit iemand was en waar hij waakte? Heel even was hij onzeker en ging hij schuddekontend en onderdanig contact maken en toen was het leuk: mensen! Gezellig!
Ik denk dat als wij binnen waren geweest en ze meteen bij ons binnen waren gekomen hij er niet eens echt van opgekeken had, maar buiten was anders. Maar na hem geleerd te hebben dat dit bezoek is was het goed en is hij lekker gaan spelen, met Raaf maar ook met de jongste bezoeker (nog geen vier jaar) en is verder lekker z'n eigen gang gegaan met af en toe weer even contact maken. Hij is de hele dag buiten geweest dus toen we 's avonds met z'n allen in de keuken zaten was hij kapot :Q: :slaap2: . Ach het is toch zo'n lekkere knul :I: .
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Een lot uit de loterij is hij :ok: !
Hondenpoot
Posts in topic: 18

Bericht door Hondenpoot »

Zamunda schreef:
Hondenpoot schreef: 01 mar 2022, 19:45 Even de achterstand bij gewerkt :mrgreen: wat een leuke foto’s weer. Grappig om te zien dat het verschil met Ravi steeds kleiner wordt. Gaat hij hem in hoogte voorbij denk je?

Ik weet het niet, ik denk dat hij er wel (net) onder gaat blijven. Raaf is 63cm, Dakar 60 (en Ren ook dacht ik) en Murf was een paar weken geleden 54,5cm (toen net een half jaar oud).
Hij zit trouwens al op de 22kg dus qua gewicht zal hij wel boven de 25kg uit gaan komen.
Dan is hij nu gewoon al zo groot en zwaar als Vik! Maar 63 zal hij dan wrs niet gaan halen nee.
Ben wel benieuwd hoeveel gewicht er nog bij komt. Als ik sommige grafiekjes mag geloven is dat nog wel 30% ofzo maar dat lijkt me zo veel?

Hij klinkt wel heerlijk hoor. Ook Zo passend bij jullie en jullie huis.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Célie
Posts in topic: 26
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Wat fijn dat hij het zo goed doet, ben wel benieuwd naar hoe z'n blaf klinkt.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 05 mar 2022, 10:02 Een lot uit de loterij is hij :ok: !
Ja, echt :cheer: !

Hondenpoot schreef: 05 mar 2022, 12:05Dan is hij nu gewoon al zo groot en zwaar als Vik! Maar 63 zal hij dan wrs niet gaan halen nee.
Ben wel benieuwd hoeveel gewicht er nog bij komt. Als ik sommige grafiekjes mag geloven is dat nog wel 30% ofzo maar dat lijkt me zo veel?

Hij klinkt wel heerlijk hoor. Ook Zo passend bij jullie en jullie huis.
Klopt en dat is inderdaad nog best veel hè, hoop dat dat voor Murf niet helemaal uit gaat komen :mann: .

En hij voelt inderdaad heel passend, alsof hij gemaakt is voor dit buitenleven :I: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Célie schreef: 05 mar 2022, 14:39 Wat fijn dat hij het zo goed doet, ben wel benieuwd naar hoe z'n blaf klinkt.
Oh ja, dat kan ik weleens filmen! Hij blaft gelukkig (nog) niet vaak dus kan even duren.
Afbeelding
Random
Posts in topic: 16

Bericht door Random »

Fijn als hij echt een goede waakhond wordt.
Yuna is dat ook, maar die maakt als het erop aan komt niets klaar. Maar haar blaffen en grommen achter de voordeur maakt wel indruk. Ik ben benieuwd hoe hij nu is als we hem weer zien. :hartjes:
K@ren
Posts in topic: 30

Bericht door K@ren »

Wat stom, geen WiFi :nocheer:
En dus geen foto’s. Maar wel fijn om je verhalen te lezen. Wat een positieve berichten over Murphy. Heerlijk om zo verliefd te zijn op je hondje 🥰
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Random schreef: 05 mar 2022, 17:34 Fijn als hij echt een goede waakhond wordt.
Yuna is dat ook, maar die maakt als het erop aan komt niets klaar. Maar haar blaffen en grommen achter de voordeur maakt wel indruk. Ik ben benieuwd hoe hij nu is als we hem weer zien. :hartjes:
Ik denk dat Murf ook niets klaar zal gaan maken later als het erop aankomt maar denk ook niet dat ik dat zou willen. Stevige blaf, wat grommen en dan een beetje afschrikeffect door herderuiterlijk en strepen vind ik al heel prettig.

Vorige keer was hij kleiner dan Yuna nog toch? Het is nu al een best kereltje, ben benieuwd wat Yuna nu van hem vindt maar ik denk (en hoop) dat ze hem nog steeds wel leuk vindt.

K@ren schreef: 06 mar 2022, 15:16 Wat stom, geen WiFi :nocheer:
En dus geen foto’s. Maar wel fijn om je verhalen te lezen. Wat een positieve berichten over Murphy. Heerlijk om zo verliefd te zijn op je hondje 🥰
Ja heel erg stom! Ik kan geen foto's plaatsen maar ik kan ze ook niet van anderen zien :nocheer: . Nou ja, later maar inhalen.

Het is inderdaad heerlijk om zo verliefd te zijn op hem! Hij heeft het ook zo leuk gedaan met het bezoek :I: . We zijn heel veel buiten geweest en die honden moesten en zouden ook buiten blijven :pffff: . En gezellig dat ze het vonden, ook nu gingen ze hun eigen gang om tussendoor lekker bij ons te komen buurten. Hij is één keertje nog blaffend op de moeder afgerend omdat hij haar zo gauw niet herkende en een indringer dacht te zien maar hij liet zich super terugroepen door mij (knapperd!) en toen herkende hij haar weer en was het helemaal goed, rest van het weekend geen enkel gewaak meer.
Murf kon ook probleemloos bij de bijna 4-jarige uk (toch altijd een beetje spannend met zo'n hoofdje op hondhoogte): hij nam heel zachtjes brokjes aan uit haar hand, ging de bal halen als ze die gooide, kwam (soms) als ze hem riep en gaf haar heel zacht en voorzichtig een snuffel, kus of lebbertje. In huis was het ook zo gezellig. Beetje knuffelen, spelen, slapen, alles even fijn en zachtaardig. Alles kon vrij in en uitlopen, heel gemoedelijk. Hij viel ook heel goed in de smaak bij het bezoek en dat is toch ook erg leuk.

En nu is ie op, kapot van alle drukte het hele weekend. Ik denk wel dat hij het morgenochtend alweer vergeten is en dus alweer compleet bijgetankt op zal staan :mrgreen: .
Afbeelding
Zamunda

Re: Murphy ❤ filmpje van de erfbewaker ;)

Bericht door Zamunda »

Célie schreef: 05 mar 2022, 14:39 Wat fijn dat hij het zo goed doet, ben wel benieuwd naar hoe z'n blaf klinkt.
Ik heb hem in actie hoor 😀. Hier mijn erfbewaker met z'n flapoor :mrgreen:
(Raaf doet op de achtergrond ook twee keer een blafje):

Afbeelding
_Tiny_
Posts in topic: 9
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Zamunda schreef: 09 mar 2022, 08:08

En toen had ik 4 honden die mee blaften :LOL:
Fijn dat het zo goed gaat!
Afbeelding
tibbie
Posts in topic: 9

Bericht door tibbie »

Ha, Qi slaat gelijk aan bij het horen van het geblaf van Murphy. Filmpje is allang afgelopen en hij staat nog te tetteren. :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Célie
Posts in topic: 26
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Zamunda schreef: 09 mar 2022, 08:08

O wow dat klinkt inderdaad wel indrukwekkend haha, Ushi staat meteen voor het raam te loeren :lol1: , wat leuk dat ene hangende oor haha is hij z'n kiezen aan het wisselen?
Tamara
Posts in topic: 28

Bericht door Tamara »

Dat flapoortje, wat schattig!

Feta heeft aan één kant een hangend oortje wanneer ze moe is of net wakker wordt... zo schattig.

En een indrukwekkende waakhond is Murphy hoor :)
Afbeelding
Plaats reactie